Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe pc inelkaar gezet en deze liep tot 2 weken geleden perfect. Opeens kreeg een vreemd geluid op mijn boxxen. Het is een brom die constant is. Het volume van de brom veranderd niet als ik mijn boxxen harder of zachter zet. Ook als ik het geluidsniveau van de computer laag zet blijft de brom constant. Is mijn pc uit dan is de brom verdwenen. Ik heb een ingebouwde geluidskaart en een losse in mijn pci slot. Op beide krijg ik de brom. Spec's: Asus A7N8X-X Pci - Creative 5.1 live surround digital Ik heb meerde malen alle kabels verlegd van mijn computer maar dit mag geen baat hebben. Ik heb alles geprobeerd zoals nieuwe drivers te installeren van zowel het moederbord als de geluidskaart. Ik ben nu ten einde raad. Dank u wel voor uw reactie
Link naar reactie
Misschien een stomme vraag. Zijn je boxen echt alleen maar boxen of zit er in beide of een van je boxen nog een versterker. Meestal komt er uit een geluidskaart een lijnspanning van ongeveer 470mV welke door een versterker in de boxen wordt versterkt. Wat gebeurd er met de brom als je deze lijnstekker uit je geluiskaart haalt. Misschien is de versterker van de boxen zelf wel stuk. of staat de box waar de versterker in zit wel dicht bij bv. je beeldscherm Jan Willem
Link naar reactie
Het probleem is opgelost. Ik had een geaardestopcontact doos, maar de aannemer van de aanbouw ( waar ik slaap en computer ) heeft de aarde draad niet aangsloten waardoor ik geen geaarde contactdoos had. Deze heb ik aangesloten en nu heb ik geen brom meer. Hartelijk dank voor al jullie meewerken, ik was blij met de snelle reacties en altijd vrolijke toon. Until next time
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...