Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Mijn dochter d'r pc P2 350mhz W98 start niet meer op. Ik heb alle stekkers eruit gehaald en opnieuw aangesluiten maar hij doet helemaal niks :-? Geen geluid, hij maakt geen aanstalte om iets te doen, echt helemaal niks wat kan dit zijn, iets van een zekering? Het batterijtje heb ik een maand of twee geleden al vervangen. Ik hoop dat jullie kunnen helpen! :(
Link naar reactie
Ik weet niet hoe technisch u bent. Als u de voeding (Pc) aan zet gaat de ventilator nog wel draaien of niet ? Indien niet, en er gaan helemaal geen lampjes branden op de PC lijkt het erop dat de voeding defect is. Als u wel technisch bent of u heeft een kennis die dit is, is het een goed idee om te meten of er spanning uit de voeding komt. Een nieuwe voeding kost ongeveer 25-30 euro. Jan Willem
Link naar reactie
:P Jan Willem bedankt voor je reactie, ik dacht zelf ook aan de voeding, maar je wilt het geloven of niet nadat ik het beeldscherm controleerde of deze wel stroom kreeg van de verdeelstekker ging de pc plots aan. Vreemd toch? Maar ja hij doet het gelukkig weer. Een vraagje zit er trouwens een zekering in, ja toch? groeten, Cees
Link naar reactie
Cees, Ik weet natuurlijk wat je bedoelde met "verdeelstekker". Indien je een soort driewegstekker of verdeeldoos met een aantal contactdozen bedoeldekan het natuurlijk ook zo zijn dat er in je verdeelstekker ergens een draad los zit. Indien ook het lampje van je beeldscherm niet wilde branden zou dit best een zo kunnen zijn. Ik zou je willen aanraden dit goed te bekijken of als je het niet vertouwd deze gewoon te vernieuwen. Indien de verbinding weer een keer los gaat zitten terwijl je computer aan staat ben je nog veel verder van huis. Wat ook kan is dat de voeding in je computer opeens weer aan gaat. De voeding in je computer is een redelijk gecompliceerd ding en kan ook spontaan er weer mee stoppen. Ik wil je niet ongerust maken of zo, maar besef wel dat als er iets met de voeding of de 220V gebeurd terwijl je computer aan staat het best wel eens zo kan zijn dat de gegevens op je harddisk dusdanig worden beschadigd dat je niet meer kan opstarten. Er zit inderdaad een zekering in de voeding, maar als die defect raakt gaat die niet meer sponraan weer aan. Wat betreft de garantie ik schat dat je PC ongeveer een jaar of 5 oud is, dus hier zou ik me niet druk over maken. Pas wel op als je de voeding open maakt. Ook als de stroom er af is kan er op sommige punten nog een hoge spanning staan in de voeding zelf. Jan Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...