Ga naar inhoud

kabels kapot?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu 1 jaar en 3 maanden een Athlon 1700+ met twee 80 Gb Maxtors. Zet ik vanavond de pc aan, begint (minstens)een van de harde schijven een zeer luid tikkend lawaai te produceren.. Ik eerst even kwaad geworden, de garantie is ten slotte net 3 maanden verlopen. Daarna kast open gemaakt en de voedingskabels en de IDE kabels eens losgehaald en weer vast gezet. Het viel me wel op dat de kabelboom *behoorlijk* strak bij elkaar gebonden was. Een stukje IDE kabel leek wel een dubbelgevouwen envelop. Laten we zeggen dat ik even aan 'kabel origami' dacht. Nu heb ik de PC weer even aangehad en geklapper was een stuk minder, welgeteld 1 tik. In de Event Viewer van XP Home zag ik niks over bad sectors... Wat kan er nou aan de hand zijn, wie heeft dit eerder meegemaakt? Het gaat om een Abit KG7-RAID (Highpoint RAID-IDE) met 4 IDE aansluitingen.
Link naar reactie
:D Ik wist dat iemand dat zou zeggen.... Als ik nou zeg dat ik voor het loshalen van de kabels XP helemaal heb zien opstarten onder luid kabaal ? Na het opnieuw aansluiten was het ding veel stiller (heb em weer helemaal laten opstarten, stuk is stuk dacht ik) Zou het ding, als hij echt stuk is, niet hetzelfde kabaal moeten maken??
Link naar reactie
[quote:500f1e177d="biomass"] Na het opnieuw aansluiten was het ding veel stiller [/quote:500f1e177d] En hiervoor schreef je: [quote:500f1e177d]Nu heb ik de PC weer even aangehad en geklapper was een stuk minder, welgeteld 1 tik.[/quote:500f1e177d] En daarom zei ik: [b:500f1e177d]Tikkende harde schijven zijn nooit goed.[/b:500f1e177d] Misschien dat je met het rommelen aan de kabels de schijf ook wat bewogen heb en ligt hij nu wat anders. En daarom denk ik dat hij niet zo fris meer is, want een HD kan je ook normaal gesproken zonder problemen vertikaal zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...