Ga naar inhoud

Bios probleem DVD brander en DVD rom


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een enorm vervelend probleem en hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben radeloos. Ik wilde gisterenavond mijn bios van mijn NEC 1300 upgraden, heb daarbij een flashtool gedownload en per ongeluk de .exe file gerunned in windows. Ik kreeg toen kortstondig een dosscherm (2 seconde ofzo) en toen verdween het weer (Later bleek dat ik dit prg in dos moest uitvoeren). Heb vervolgens mijn pc opnieuw opgestart en toen begonnen de problemen: Op mijn DVD brander: - CD-r's en originele audio cd's werden niet meer herkend door de pc, volgens de pc zat er bij het checken van de D: folder geen cd in de drive. - DVD-R's werden wel herkend en originele DVD's kon ik ook gewoon afspelen, echter ZONDER geluid !! Op mijn DVD-rom: Alles werd gewoon herkend, echter bij DVD's ook GEEN geluid meer. Ik heb via een ander forum gelezen dat de bios gereset zou moeten worden op mijn main-board, dus moet ik heel mijn pc openmaken (ik ben a-technisch)? Is er geen andere oplossing? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Link naar reactie
Om een BIOS te resetten hoef je de kast niet open te maken. Bij het opstarten van de machine kun je middels een toetscombinatie naar je BIOS overschakelen. (Meestal de Del-toets, kan echter ook een andere toets zijn, geeft je PC wel aan bij het opstarten) Zodra je eenmaal in de BIOS zit zul je even moeten zoeken naar de optie "reset default values", ook hierbij kan ik je niet zeggen waar die zit aangezien ieder BIOS anders in elkaar zit. Heb je echter niet zoveel verstand van computers zou ik met de BIOS wat voorzichtig zijn en eventueel de hulp inroepen van iemand die er meer verstand van heeft. Hopelijk lukt het je (of iemand anders) om jouw probleem op te lossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...