Ga naar inhoud

ADSL modem: wireless of niet?


Aanbevolen berichten

Ik ga een ADSL abonnement nemen en daarbij heb ik de keuze tussen een 'gewoon' en wireless modem. Het wireless modem is hierbij wat duurder. Graag zou ik willen weten wat de ervaringen zijn met een wireless modem. Wat is bijvoorbeeld het gemiddelde bereik en gaat dit door plafonds heen? Voor mijn 'vaste' PC die naast het wireless modem zal komen te staan kan ik toch een normale netwerkkaart met bijbehorende UTP kabel gebruiken? Of moet ik hier ook een wireless kaart voor gebruiken. Wat voor wireless kaart is eigenlijk aan te raden en wat is de gemiddelde prijs hiervan?
Link naar reactie
een paar dingen: 1. koop *niet* het WLAN modem van KPN want die is belachelijk duur. 2. als je een adsl lijn hebt naast je vaste pc (deze moet worden aangelegd) kun je een WLAN modem nemen met ingebouwde 4 poorts switch, zodat je vooir die pc alleen maar een UTP kabeltje hoefd te leggen van een paar meter. 3. Kijk ook naar de snelheden van WLAN, de meest gebruikte standaard, 802.11b, is 11mbps, wat meer dan voldoende is voor internet. Als je gaat gamen de hele tijd zou ik kijken naar 802.11g, 54mbps. Hier zijn niet veel WLAN modems door dus je kan dan een ADSL modem nemen en een WLAN router. 4. het bereik verschilt, maar meestal binnenshuis max 30 meter, en in de open lucht max 100 meter (let er op dat je modem meestal niet buiten staar dus daar gaat afstand vanaf). 5. Wat wil je uitgeven? Het e-tech WLAN modem met 4 poorts switch ([url]http://www.e-tech.nu/producten/adsl_wirelessadslrouter.htm[/url]) zag ik laats op www.harddata.nl voor 166 euro, wat zeker niet duur is! Oja, PCI WLAN kaarten zijn over het algemeen goedkoper dan PCMIA (laptop) kaarten. suc6
Link naar reactie
General X zegt dat ik voor de PC die naast het modem staat ook zo'n draadloos kaartje moet hebben, maar ikzelf betwijfel dat nu. Kijk maar naar onderstaande specificaties. [i:22e6beae89]Specificaties: E-Tech Wireless ADSL modem router. Dit apparaat biedt alle mogelijkheden in één: een ADSL modem, router, wireless Access Point en 4-poorts switch. Geschikt voor alle ADSL providers Wireless Access Point Ingebouwd ADSL modem aansluitingen: RJ11, USB poort, en [b:22e6beae89]4x UTP 100Mbps[/b:22e6beae89] WAN-mode ondersteuning: PPPoA en RFC1483 bridged en routed Ondersteunt meerdere VCs Static Routing DMZ for gaming and public server USB aansluiting (usb driver wordt geinstalleerd als USB-to-LAN netwerkkaart) Built-in DHCP-server and client NAT (Network Address Translation) ICMP User authentication, PAP, CHAP Password-protected system management Web-based management system Upgradable firmware via webbrowser leverbaar in 2 modellen: voor analoge lijn en voor ISDN Ondersteunt 11, 5.5, 2 en 1 Mbps data rate Gebruikt de 2.4GHz frequentie band Overeenkomstig IEEE 802.11b Optimale beveiliging dankzij Wired Equivelent Privacy (WEP) Compatibel met Wi-Fi voor perfecte uitwisselbaarheid 13 kanelen (Europe) CE keuring Class B, FCC Class A & NSTL certified[/i:22e6beae89] Er staat 4 keer UTP aansluiting. Dit betekent toch dat ik de computer die ernaast staat toch gewoon een normale NIC kan geven en met een UTP-kabeltje kan verbinden?
Link naar reactie
Ik kan hem voor 120 Euro krijgen. Is een speciale actie van de provider. Volgens mij is het dan wel de moeite waard. Als ik een 'gewoon' modem zou kopen en ik zou in de toekomst toch wireless willen dan kan ik opnieuw een modem kopen. Is dit een beetje een goed modem? Daarnaast kan ik zeker het beste een wireless kaart nemen (voor een laptop) van E-tech? Waar kun je die on line kopen? Ik zie het merk namelijk niet zo vaak.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...