Ga naar inhoud

accu laptop snel stuk


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 1 jaar een Jewel laptop, die op zich prima presteert, echter na een half jaar bleek de accu ( Li-ion) niet meer op te laden. Gebeld naar leverancier, jammer slechts 3 mnd gerantie. Dus een nieuwe gekocht en ja hoor , nu na weer een half jaar is deze ook in no time leeg. Ik laad hem op , hij geeft 5 min 100 % en langzaam aflopend aan, en dan plotseling van 70 % naar 6 %. Ik denk dus weer einde verhaal. heeft iemand dezelfde ervaringen, of kan ik dit voorkomen in de toekomst. het wordt wel een dure hobby zo. Ik moet erbij zeggen dat ik de laptop niet regelmatig op accu gebruik, bij Jewel zeggen zij dat het normaal is dat een accu stuk gaat na 500 x opladen, maar als ik de 30x heb gehaald is het veel.
Link naar reactie
ik ben bang dat het normaal is, die van mij is ook net vervangen. commentaar van de collega's op de helpdesk: die dingen gaan een jaar mee.... Wat ook helpt is dat wordt aanbevolen om de accu niet op te laden als hij warm is. Waar denk je dat hij wordt opgeladen? In die superkleine, supersnelle laptop waar het dus behoorlijk warm kan worden. Ben benieuwd hoelang deze het uithoudt. Ik heb net een GSM gekocht, de accu was gewoon uitgesloten van de garantie! Tenzij ze de accu 'in onderdelen' aanleveren, maar niet heus.
Link naar reactie
Over een GSM gesproken, beetje off-topic, ik heb er eentje die zeker al zes jaar oud is. Staat het grootste deel van de tijd in de auto in de carkit. Wordt dus constant na gebruik buiten de auto weer opgeladen. Nog steeds dezelfde accu. Kreeg er destijds van mijn werk een reserve (grotere) accu bij, die ik niet veel gebruikte, en die z'n uithoudingsvermogen was al vrij gauw minimaal. Een dergelijke accu kan dus wel terdege lang mee, mits hij maar regelmatig "gymnastiek" doet. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...