Ga naar inhoud

nieuwe hardware gevonden??


Aanbevolen berichten

Sinds kort ben ik in het trotse bezit van een Saitek cyborg 3d gold (usb) :o , dit is een joystick :roll: Mijn broertje had hem, natuurlijk, verkeerd geïnstalleerd. Hij had hem geïnstalleerd terwijl hij al in de USB zat, en windows had hem dus ook zelf herkent. Oke dus ik alles verwijderen en het hele instalatiepakket er opnieuw overheen gegooid. Nou deed hij het wel maar dan moest je hem steeds opnieuw in en uitpluggen. Heel raar. Ook vond hij steeds 2 nieuwe interfaces, een saitek keybord, en een saitek mouse. En die heb ik niet. Goed ik was het dus niet helemaal eens met mijn computer, en heb alles netjes verwijderd om alles nog eens overnieuw te proberen. nou start ik hem op, en nou zegt hij nog steeds een keybord en een mouse te vinden. Terwijl er niks ingeplugt zit, en alle Saitek installsoftware verwijderd is. Ik begrijp er niets van. :cry: In apparaat beheer (windows XP prof) staan, onder de human interface devices, twee onbekende apparaten met een uitroepteken. Onder eigenschappen staat: LOCATIE: op Root Enumerator. Waar is de ROOT ENUMARATOR, heb ik dat niet gehoord in de nieuwe Terminator film :-? Dit gaat mijn petje te boven, kan iemand mij helpen. Ik wil deze meldingen niet bij elke opstart. Rex
Link naar reactie
Ik krijg hem (de joystick) nu helemaal niet geïnstalleerd. Je moet hem installeren als hij uit de usb-poot is, via de meegeleverde cd-rom, als de drivers geinstalleerd zijn mag je hem inpluggen. Doe ik dat, popt windows meteen een schermpje met de melding, nieuwe hardware gevonden --> problemen bij de installatie..bla bla Als dat gebeurd pakt het instalatie programma de joystick niet. In apparaatbeheer staat nu bij hud-hid, Code 10 Apparaat start niet. En als stuurprogramma een microsoft corporation driver. Dit zou toch een saitek programma moeten zijn? HELP :cry: :cry:
Link naar reactie
Probleem is bekend en helaas nog niet op te lossen. Althans niet bij mij. Het ligt aan het feit dat XP een ander usb protocol heeft dan andere windows. Deze gaat er vanuit dat het apparaat zelf een seintje geeft. Helaas zit er geen power op mijn joystick. Enfin een andere bios is een mogelijkheid, maar ik durf daar eerlijkgezegd niet aan, omdat ik daar geen ervaringen mee heb. Dus daar ben ik nu even naar aan het rondsnuffelen, over het hoe en wat van bios upgraden. Het probleem blijft dus. Ik moet er maar mee leren leven dat ik elke keer na elke reboot achter de kast mag kruipen...*Draait zich huilend om* Rex
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...