Ga naar inhoud

Compaq presario 7210 netwerkkaart probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb ik mijn oude compaq computer een compaq kaart (NC 3120) zitten hij installeert wel maar heeft een uitroep teken bij het icoontje staan als je in aparaatbeheer kijkt Er staat bij eigenschappen van de kaart dat : aparaat is in de hardware uitgeschakeld ik denk dat ik in de bios moet zijn ofzo maar hoe kom ik daar ?? alvst bedankt Niek
Link naar reactie
Je hebt toch echt de verkeerde drivers. Die @#@@#% compaq kaartjes zijn nogal kritisch met de drivers. B.v. in dezelfde driver kun je aangeven of het een 'embedded' NIC is of niet. Mooi niet werken als je de verkeerde kiest. Verder heb je de Netflex, Intel, Pro100 en Pro100+ drivers. Bij de installatie beweert Win9x voor alle drivers dat ze OK zijn, maar er werkt er altijd maar 1. Probeer de Intel drivers eens, die hebben de meeste succes.
Link naar reactie
het ging de eerste keer als volg ik statre hem op en hij zag nieuwe hardware maar ik ha de drivers nog niet toen ik de gedownload had heb ik het uitgepakt en via aparaatbeheer de kaart verwijders enopnieuw opgestart en hij zag weer de niewe hard ware maar kon geen drver (van windows zelf vinden en vroeg om een lokatie waar de drivers stonden ik selecteer het win 95 mapje en druk op ok en hij installeeert en ik wil hem instellen maar en daarna stat ik hem weer op en je kunt nog steeds niet op het netwerk als je dan in het aparaatbeheer kijkt staat er een geel ! bij en als je de eigenscappen bekijkt staat er dat deze is uitgeschakeld in hardware en bij stuurprogramma staat dat deze niet nodig is op niet geladen is
Link naar reactie
Als je niet in BIOS kunt komen heb je waarschijnlijk je BIOS-setup partitie van je HD verwijderd. En dan werkt F10 niet. Oplossing is de setup software to downloaden van de Compaq site (die dingen heten meen ik RomPaqs, het is enige tijd geleden voor me). Dan kun je weer in je BIOS komen door met de gemaakte floppies te booten en je kunt evt. de SW weer installeren (lees de instructies, je moet de partitie weer aanmaken).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...