Ga naar inhoud

Diskettestation van laptop reageert totaal niet


Aanbevolen berichten

Heb net mijn laptop teruggekregen na een servicebeurt en ben erg tevreden, allemaal nieuwe onderdelen erop gezet zonder kosten doorberekend te krijgen. Klein probleem, mijn diskettestation reageert niet. De probleemoplosser zegt dat het apparaat naar behoren functioneert maar hij doet niks, heb verschillende diskettes geprobeerd. Rechtsklikken op het station zorgt voor een zandloper die lang duurt....
Link naar reactie
Dat diskettestation deed het altijd wel ja, ook vóór de reparatie. Die reparatie was een soort van gelegenheid tot checkup voordat de garantie afloopt, dat leek me wel handig en ik heb er nieuwe onderdelen voor in de plaats gekregen. Het diskettestation gebruik ik niet of nauwelijks maar ik had mijn favoriete links op een diskette opgeslagen.... :-?
Link naar reactie
Je had mijn tweede vraag nog niet beantwoord. [quote:c4db2c14dd="jolo"]Kun je met een opstartdiskette in dat diskettestation, nog wel opstarten?[/quote:c4db2c14dd] Staat op de bon of het diskettestation ook is vervangen? Staat het diskettestation nog wel in de BIOS? Zo ja, in de BIOS heb je waarschijnlijk ook een optie, Boot Up Floppy Seek. Die staat standaard waarschijnlijk op Disable. Als je die op Enable zet. Dan zal tijdens het opstarten, de BIOS zoeken naar het diskettestation. Als deze niet wordt gevonden, verschijnt er een foutmelding.
Link naar reactie
Ik zou die mensen opbellen waar je hem het laten 'serviceën' en ze maar even vragen wat zij ervan vinden, en vragen of ze em willen ophalen. HEb zelf eens geëist dat ze een radio (ja, ging over een radio, geen laptop ;)) per direct kwamen ophalen. Eerst zeiden natuurlijk dat ze dat niet deden, maar gewoon doorgedramt en uiteindelijk hebben ze em opgehaald. Dat zou ik doen... maja, wie ben ik :p Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...