Ga naar inhoud

RAID ook mogelijk met 2 totaal verschillende schijven?


Aanbevolen berichten

[quote:9e2d388d59="General X"]Hoezo:"er gewoon naast"?Ik heb RAID op mijn mobo zitten en ik kom ruimet te kort dus dscht ik [/quote:9e2d388d59] Dat zijn 2 totaal verschillende dingen. Misschien moet je eens even op dit forum gaan zoeken naar informatie over raid. (toch nog ff klein antwoord: Nee schijven hoeven niet van dezelfde groote te zijn, maar de grootste wordt net zo klein als de kleinste. Mocht je toch 2 bijna even groote schijven hebben (bijv een 120 GB IMB en een 120 GB Maxtor) dan werkt het ook gewoon. Maar ideaal en om problemen te verkomen kun je beter gewoon 2 schijven van dezelfde fabrikant kopen en van dezelfde groote.
Link naar reactie
[quote:2035150ba5="Wisja"][quote:2035150ba5="General X"]Hoezo:"er gewoon naast"?Ik heb RAID op mijn mobo zitten en ik kom ruimet te kort dus dscht ik [/quote:2035150ba5] Dat zijn 2 totaal verschillende dingen.[/quote:2035150ba5] Idd, RAID gebruik je niet als je opslagruimte tekort kom. Integendeel zou ik haast zeggen. :lol: Het is meer bedoelt voor sneller wegschrijven/lezen van data of voor meer veiligheid voor de data.
Link naar reactie
[quote:a23852c81d="General X"][quote:a23852c81d="Black Shadow"]Je kunt de RAID controller natuurlijk ook instellen als een 2e IDE-controller. Hier zou genoeg info over te vinden moeten zijn :wink:[/quote:a23852c81d]Nou vertel mij dan maar waarop ik moet zoeken. In mijn speciale boekje (MSI) Over RAID staat daar niks over in. Of het moet anders beshreven staan.[/quote:a23852c81d] Misschien zou je eens op internet kunnen kijken bij de fabrikant van je mobo, MSI dus... ooit al eens van de zoekfunctie gehoort? :wink:
Link naar reactie
[quote:3259ba4d9b="Black Shadow"]Misschien zou je eens op internet kunnen kijken bij de fabrikant van je mobo, MSI dus... ooit al eens van de zoekfunctie gehoort? :wink:[/quote:3259ba4d9b]Nou vertel mij maar eens op welk(en) WOORD(EN) ik moet zoeken. De handleiding op de MSI site heb ik ook in boek vorm dus die heb ik al doorgelezen, en zoals ik al zij ook het speciaal bijgeleverde boekje over de RAID controller.
Link naar reactie
[quote:66aca26ad2="General X"]Ik heb wat geld over dit jaar, voor computeruitgaven, en nu heb ik te weing ruimte op mijn schijf. Aangezien ik toch RAID heb; waarom het dan niet gebruiken? Als ik op de HCC 2 schijven voor een aardig prijsje op de kop kan tikken is dat toch mooi megnomen? Wordt die RAID optie waarvoor ik toen betaald heb toch nog gebruikt.[/quote:66aca26ad2] Lees nou eerst eens wat raid precies inhoud, want je schijnt het echt niet te begrijpen. Jij wil gewoon een extra harde schijf (of meerdere) omdat je meer ruimte nodig hebt. Nogmaals dat staat volledig los van raid....
Link naar reactie
Nogmaals IK WEET WAT RAID IS EN INHOUD!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: Julie hoeven daar geen uitleg over te geven. Ik wou/wil gewoon info of je perse 2 exact dezelfde schijven moet gebruiken. Als ik er op de HCC geen 2 kan vinden koop ik er ook gewoon 1. Maar Het zit toch op mijn moederbord en als ik dan 2 schijven kan vinden is de snelheids winst toch mooi megenomen? Als ik dan een nieuw systeem koop kan ik die 2 schijven toch mooi mee overnemen. De meeste moederborden hebben tegenwoordig of ATA of S-ATA RAID dus dat moet dan ook nog wel zijn. (S-ATA naar IDE converters heb je ook!!) AUB alleen zinnige antwoorden! En AUB niet in de trant van "Je snapt het echt niet" of "Informeer jezelf eerst een goed!" DAAR BEN IK TOCH MEE BEZIG de info die ik niet wist vraag ik aan julie! Daar is dit forum toch voor!
Link naar reactie
[quote:ccd0a2656d="General X"]Nogmaals IK WEET WAT RAID IS EN INHOUD!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: [/quote:ccd0a2656d] Het spijt me dat ik je op die manier heb beledigd, dat was zeker niet mijn bedoeling. Maar ik (en ook denk ik nog anderen) heb echt nogsteeds het idee dat je gewoon een extra hardeschijf wilt en dan is je openingstekst gewoon niet correct. Je schrijft elke keer dan je meer ruimte nodig hebt en daar de raid controller voor wilt gebruiken. Daar is reeds antwoord op gegeven dat dat gewoon mogelijk is. Maar wat ik niet snap (en gezien de posts ook anderen) is dat je daarvoor persé die raid controller voor wilt gebruiken. Kijk als je een RAID 0 array wilt maken zet dat er dan gewoon bij.... Waarom niet gewoon aan de al aanwege IDE poorten, daar kun je ook gewoon 4 apparaten aan hangen. Nogmaals mijn excusses.
Link naar reactie
Ik wil het niet perse maar daarvoor ben ik dit topic niet gestart. Ik wil gewoon info als ik het ga doen. Ik weet het nog niet 100% maar al wel 95%, dus. Maar ik bedoel inderdaad RAID 0. Maar aangezien er veel wordt geroepen dat dat niet veilig enzo is en dat ej beeter RAID 1 kan pakken. Maar is het risico echt zo groot? Dat er een crasht? Meer als Downloads en Backups komen er niet op te staan dus het maakt niet zoveel uit. ([i:f9988665ef]Ik heb de openingsteks geweizigd.[/i:f9988665ef])
Link naar reactie
[quote:9bf1dab10b="Wisja"] Maar ik (en ook denk ik nog anderen) heb echt nogsteeds het idee dat je gewoon een extra hardeschijf wilt en dan is je openingstekst gewoon niet correct. Je schrijft elke keer dan je meer ruimte nodig hebt en daar de raid controller voor wilt gebruiken. Daar is reeds antwoord op gegeven dat dat gewoon mogelijk is. Maar wat ik niet snap (en gezien de posts ook anderen) is dat je daarvoor persé die raid controller voor wilt gebruiken. [/quote:9bf1dab10b] Idd, dat maakte ik er ook uit op. //General X Je hoeft niet zo te schreeuwen, we proberen je alleen maar te helpen, maar dan moet je zelf ook wel duidelijk zijn wat je wilt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...