Ga naar inhoud

usb-versie


Aanbevolen berichten

ik heb w98se. op mijn pc 2 usb-aansluitingen, maar inmiddels 3 apparaten daarvoor, dus een hub is noodzakelijk. voor aanschaf daarvan moet ik weten welke usb-versie ik heb. ik heb de nieuwste drivers bij via vandaan gehaald en geïnstalleerd, dus ik neem aan dat ik versie 1.1 heb. achter configscherm-systeem-apparaatbeheer ontdek ik geen aanduiding. dus: waar/hoe check ik dat??
Link naar reactie
[b:6d511bc3c9]USB 1.1 - De oude, langzame, standaard[/b:6d511bc3c9] Deze variant is te herkennen aan o.a. het logo. Het onderstaande symbool vindt je op de stekker of in de buurt van een connector: [img:6d511bc3c9]http://home.planet.nl/~hoodlum/usb11.gif[/img:6d511bc3c9] [b:6d511bc3c9]USB 2.0 - De nieuwe standaard[/b:6d511bc3c9] Deze variant is nieuwer. Het symbool ziet er zo uit: [img:6d511bc3c9]http://home.planet.nl/~hoodlum/usb20.gif[/img:6d511bc3c9] Ik geloof dat je hiermee wel kan achterhalen wat voor USB versie jij hebt, toch !? Als je het nog wat wilt nalezen kun je [url=http://www.weethet.nl/dutch/hardware_usb.php]hier[/url] terecht. Succes...
Link naar reactie
Het antwoord is niet (altijd) zo vanzelfsprekend...dat van die symbooltjes klopt wel,maar lang niet op alle stekkers/kabeltjes van rand-apparatuur staan deze (hierboven getoonde) symbooltjes. Ik ben nogal lui dus gebruik ik liever een (gratis) software-progje : AIDA32....als je hiermee NIET kunt vinden,wat er op/aan jouw PC zit..,dan weet ik het ook niet meer... Dit progje biedt méér dan bijv. Si-soft-Sandra en is makkelijker in gebruik. Als je Internetverbinding aanstaat...is het zelfs mogelijk,om naar exact de pagina te gaan,bij het aanklikken van in jouw voorbeeld VIA. Simpeler kan het eigenlijk niet volgens mij....
Link naar reactie
[quote:80ca78217e="Brady S"]Het antwoord is niet (altijd) zo vanzelfsprekend...dat van die symbooltjes klopt wel,maar lang niet op alle stekkers/kabeltjes van rand-apparatuur staan deze (hierboven getoonde) symbooltjes. [/quote:80ca78217e] Hmm, wie weet heb ik bij deze nog wat geleerd ! Maar...ik zal de eerste zijn die z`n ongelijk toegeeft, maar volgens mij staat er op elk kabeltje wel een symbooltje. De enige uitzondering die ik me kan bedenken is die van de USB 'B-connector', maar zelfs daar heb ik m`n twijfels over. @TS, probeer dat programma 'van' Brady S eens uit, wie weet...
Link naar reactie
omdat kabeltjes voor zowel 1.1 als 2 geschikt zijn lijkt me een logo daarop eigenlijk niet zo relevant als antwoord op mijn vraag. maar ik heb het progje van brady opgehaald en gedraaid. daarin geen versie-info te vinden, althans niet uitdrukkelijk. wél het 1.1 symbool dus concludeer ik nu maar dat 1.1 aanwezig is. dank voor jullie reacties!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...