Ga naar inhoud

HD wil niet installeren


Aanbevolen berichten

vandaag heb ik een 30 gb maxtor schijf gekocht. Toen ik hem aansloot en voor snel formateren koos, installeerde hij de windowsbestanden. Toen de pc opnieuw moest starten, wou deze niet opstarten door een zogezegd bestand die beschadigd of tekort was. Ik heb de partitie weer verwijderd, en een volledige format laten doen. Deze bleef steeds op 0% hangen. Ik heb dan ook de schijf aangesloten op mijn systeem, en daar idem. Is de Hd defekt?
Link naar reactie
Ja, blijft op 0% hangen. Als ik hem op mijn systeem aansloot, en ik wou hem formatteren, hing het volledige systeem zeer traag. Met Fdisk nog niet geprobeerd, enkel nog maar met setup van XP. Wat wel raar is dat als ik snelformatteren doe, hij alle files installeert (deze staan dan ook daadwerkelijk op de schijf), maar hij mist files bij het opstarten na de eerste reboot van de XP-setup.
Link naar reactie
Cd is kopie van de orginele die ik hier ook liggen heb. ik betrouw het gewoon niet om de orginele te gebruiken. Ik heb al succesvol geinstalleerd met deze cd, en zelfs voor de zekerheid vandaag terug een nieuwe kopie gemaakt. ik heb ook met de orginele geprobeerd, maar ook idem. Ook met een andere (nieuwe) cd-rom drive. Maar omdat de schijf niet wou formatteren denk ik dat het de schijf is. ik kan het niet meer zeggen waar hij bleef hangen, ik zal morgen nog wel eens proberen.
Link naar reactie
volgens mij vervalt de garantie niet: Ze gebruiken het zelf ook. Stel het pgm vindt een fout, dan zie je een foutcode die je dan naar maxtor helpdesk moet sturen. Kies je voro de advanced dan krijg je een optie om de fout te repareren. Lukt het dan ben je uit de brand, lukt het repareren niet dan kan je de schijf naar maxtor struren met de gedetecteerde foutcode. Op de maxtor site moet je dacht ik zoeken naar uitilities of diagnostics. Hij is er wel net als Maxblast. Het zijn exe bestanden, in windows dubbelkilk je erop en dan maakt ie een bootflop ervan. Je voert hem gewoon uit in dos mode met een minimum aan drivers.
Link naar reactie
Ik heb dus een bootable Dos diskette gemaakt. Powermax ook op de diskette gezet. Dan geboot. Ik kwam in dos, en daar het commando powermax ingegeven. Het programma start op. 2 x op Y drukken. Maar dan staat, deze drives zijn gevonden, maar er staan geen drives. Ook de cdrom niet. Dus verder kan ik niet gaan. Doe ik iets verkeerd?
Link naar reactie
[quote:59f88ddf6f="phantomtwister"]Ik heb een andere maxblast gevonden, en met deze word de schijf herkent. Er is wel ergens een error van de Smart functie als ik de schijf kontroleer. Voor de rest zou alles ok moeten zijn. Ik zal even met het nieuwe progje gaan proberen.[/quote:59f88ddf6f] Powermax of maxdiag : die geeft aan dat er een error is dus er is wat aan de hand met de schijf. Format, Fdisk, Partiotion Magic zullen Niet helpen totdat de fout is opgelost. Er is ook een advanced functie. Die moet je gebruiken en het vinkje aanzetten dat het pgm moet proberen de fout te herstellen. Wordt de fout hersteld dan draai je daarna een normale scandisk en kan je gaamn formatteren. Aan de hand van je posts : neem je tijd, lees de readme door en lees de opties goed door op het scherm Succes ermee
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...