Ga naar inhoud

Harde schijf stuk?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een probleem bij het opstarten, de computer blijft hangen bij het dedecteren van de harde schijven. Als ik de slave schijf dan vervolgens loskoppel en de computer opnieuw start gaat hij wel. Is de slave schijf dan kapot? Ook al een kabel verwisseld maar dit helpt niet, master / slave jumpers staan goed want het heeft altijd gewerkt. Als de harde schijf aan vervanging toe is kan ik zeker de data die er op staat wel vergeten want daar kom ik nooit meer bij (of wel?) Wie weet raad?
Link naar reactie
Je zal denken kapot. Spint hij wel op; ik bedoel of je hem hoort/voelt draaien? Of maakt hij een lawaai of tikken? Zo te lezen staat in je bios autodetect aan. Kijk daar eens en probeer in de BIOS eens autodetect. Lukt dat ook niet, dan kan je er vanuit gaan dat hij dood is. Probeer hem eens om alles uit te sluiten in een andere pc.
Link naar reactie
De schijf maakt wel geluid (herhaaldelijk het zelfde geluid tot ik de pc uitzet). Je hoort gewoon aan het geluid dat er iets niet klopt. Ik had het vrijdag avond ook, toen de kast opengemaakt en aan wat kabels gerommeld omdat ik dacht dat er een los zat. Vervolgens heeft hij het gedaan tot vanavond. voor zover ik het kan zien zitten de kabels allemaal goed aangesloten en zijn er ook geen pinnetjes verbogen (daar waar je de kabel aan de harde schijf aansluit).
Link naar reactie
[quote:038efd5681="Cor vd H"]Toen ik met die kabels bezig was stond de pc uit. De schijf is al een behoorlijk aantal jaartjes oud. (merk: ibm) Ben ik nu alle data kwijt die er op staat [/quote:038efd5681] Als het hele belangrijke data is en je heb er veel geld voor over zijn er datarecovery bedrijven die het (of een deel) terug kan halen. Anders; pech gehad.
Link naar reactie
Ik heb de schijf weer even aangesloten en nu gaat hij weer. Voor hoe lang weet ik niet maar ik denk dat ik toch maar een nieuwe koop voor hij het echt begeeft en ik helemaal niet meer bij de data kan. Want het moet toch wel aan de schijf liggen of zijn er nog ander oorzaken te bedenken waardoor hij af en toe weigert? Nu heb ik nog niet zo lang geleden een nieuw moederbord in mijn pc gezet, heeft een paar dagen geduurd voor ik mijn pc weer aan de praat had (zie eerder onderwerp in dit forum) heeft het daar soms mee te maken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...