Ga naar inhoud

Notebook suggesties en (TM80x) ervaringen


Aanbevolen berichten

Blijkbaar een vaker voorkomende topic in forums: Gebruikers' suggesties over welke notebook momenteel het beste aangeschaft kan worden. Omdat er zoveel te koop zijn bij zoveel aanbieders en ik nog nooit een notebook aangeschaft heb, wend ik mij ook tot jullie. De notebook mag van mij +_1800 euro kosten. Er moet ook een mobile processor in zitten ivm batterijverbruik en warmtebesparing. (Een goede grafische kaart vind ik persoonlijk ook erg belangrijk ATI 7500 of 9000 bijvoorbeeld). Mijn voorkeur ging aanvankelijk uit naar de toshiba satellite pro M10 1,5, echter, de specificaties van de Acer TravelMate 803Lcib gaf mij mn bedenkingen. De toshiba vind ik gewoon stukken mooier en lijkt me degelijker, maar de acer heeft geweldige perfomance onderdelen vanbinnen. Enige minpuntjes van de acer blijken te zijn: een hoge piep, warm worden bij de linke pols en een minder goede externe beeldkwaliteit dan van de Grafische kaart verwacht wordt. Hebben jullie nog andere suggesties als het gaat om vergelijkbare notebooks? Persoonlijke ervaringen zijn ook zeer welkom... Thanks
Link naar reactie
[quote:77ce6f6ec0="Dazzler"] Enige minpuntjes van de acer blijken te zijn: een hoge piep, warm worden bij de linke pols en een minder goede externe beeldkwaliteit dan van de Grafische kaart verwacht wordt. [/quote:77ce6f6ec0] --> Van waar heb je deze informatie? Ik denk dat ik me de 800CLi ga kopen, kwestie van ietsje goedkoper te blijven hé. Ik denk dat deze niet zo warm wordt als jouw 1,6 centrino, maar is 1,3 te weinig voor jou? Er s iemand op dit forum die vandaag zn travelmate ging bestellen dus binnenkort zal hij wwellicht eens posten wat zn ervaringen zijn... afwachten dus!
Link naar reactie
Deze informatie heb ik gelezen op de volgende site: http://dotphoto-cnet.com.com/Acer_TravelMate_803LCi___Pentium_M_1_6_GHz___15__TFT/4505-3122_7-20949315.html?tag=subnav Is een zeer uitgebreide review site met gebruikerscommentaar. Even naar beneden scrollen dan kun je de verschillende kopjes aanklikken. Ik zat al geruime tijd te zoeken en te twijfelen welke ik moest nemen. Zojuist heb ik online een bestelling geplaatst bij een bedrijf waar ik de TM803 in de buurt kan ophalen. Mede dankzij de site ben ik van mn twijfel af... Er staan ook zat reviews van andere producten, dus ik zou zeggen neem daar een kijkje. Groeten Tristan.
Link naar reactie
Hoi, Ik was degene die de TM 800 lci zou bestellen vandaag. Heb ik ook gedaan, bij computerpirates.nl. Ze hebben daarna nog gebeld om de bestelling te bevestigen en om de gegevens te controleren en mij is verteld dat hij waarschijnlijk donderdag of uiterlijk vrijdag gebracht wordt. Ze verwachten hem woensdag binnen te krijgen en dan krijg ik een email met een trackingnummer zodat ik op de UPS site kan kijken wanneer hij precies afgeleverd wordt. Ben heel benieuwd naar de notebook en ik zal zeker even posten hoe hij mij bevalt als ik er mee gewerkt heb. :) [b:11352c3513]DD4me2[/b:11352c3513]
Link naar reactie
[quote:4a3e5cb853="Dazzler"]Zojuist heb ik online een bestelling geplaatst bij een bedrijf waar ik de TM803 in de buurt kan ophalen. [/quote:4a3e5cb853] Die TM803 die jij besteld hebt: is dat een met 60GB hard disc die aan 5400rpm werkt?? want hierover blijken nogal verschillen te zijn :s:s. Als dit zo is, zou je dan even kunnen meedelen waar je die hebt gekocht?? bedankt!! o ja, hoeveel is de maximale geheugencapaciteit? 1 of 2 gieg? thx!!
Link naar reactie
Ja, het klopt dat de gegevens verschillen. Ik denk dat de gegevens en opties verschillen per continent o.i.d. De acer TM die ik besteld heb, is de Acer TM803 CLib. Deze is niet uitgerust met 60 gb HD maar met 40 gb. Over de rpm geeft Acer niet veel vrij, maar ik geloof dat 54rpm pas vanaf 60 gb HD te verkrijgen is. Volgens mij heb ik dit ooit gelezen op de internationale site van acer (www.acer.com). Daar kun je pdf folders downloaden. Maargoed persoonlijk hecht ik niet al teveel waarde aan rpm, ik ben allang blij dat ik 40gb kwijt kan tov mijn desktop waar ik slechts 6 gb kan dumpen :wink: De TM803 LCib (toevoeging b staat voor geïntegreerde bluetooth), kwam ik op zn voordeligst (€1777 incl. BTW excl. €10 verzendkosten) tegen op www.pcsnel.nl, daar het product persoonlijk af te halen is. Dit was voor mij aantrekkelijk omdat ik daar erg dichtbij woon. Als het goed is kan ik hem volgens de dame morgen ophalen. Het schijnt overigens zo te zijn dat sommige kwaaltjes (matige monitor out kwaliteit en gebrekkige Wireless Lan gereviseerd zijn na een x aantal exemplaren. Of dat zo is, moet nog blijken. Over het systeem geheugen staat het volgende: Standard DDR-266 SDRAM, upgradeable to max. 2048MB* on dual soDIMM sockets (*depending on availability of 1024MB modules) Bron: www.acer.nl Tot forums!
Link naar reactie
[quote="DD4me2"].... Ik was degene die de TM 800 lci zou bestellen vandaag. Heb ik ook gedaan, bij computerpirates.nl. .... [b]DD4me2[/b][/quote] Oei, ik zie dat de site waar DD4me2 besteld heeft nog goedkoper is.... Ook nog redelijk in de buurt (niet zo dichtbij als pcsnel, maar toch). Waar was je toch toen ik je nodig had ??! :wink:
Link naar reactie
[quote:829b03996c="Dazzler"][quote:829b03996c="DD4me2"].... Ik was degene die de TM 800 lci zou bestellen vandaag. Heb ik ook gedaan, bij computerpirates.nl. .... [b:829b03996c]DD4me2[/b:829b03996c][/quote:829b03996c] Oei, ik zie dat de site waar DD4me2 besteld heeft nog goedkoper is.... Ook nog redelijk in de buurt (niet zo dichtbij als pcsnel, maar toch). Waar was je toch toen ik je nodig had ??! :wink:[/quote:829b03996c] Oops sorry. :lol: Ben je niet op Kieskeurig.nl geweest. Als je daar op prijzen clicked krijg je een top 10 geloof ik van goedkoopst naar duurder. Op die manier ben ik aan ComputerPirates gekomen. Eigenlijk was die op dat moment niet het goedkoopst, maar de manier van betalen vond ik gewoon het gemakkelijkst. Je hoeft niets vooruit te betalen, maar kan gewoon alles onder rembours betalen, terwijl de goedkoopste winkel een gedeelte vooruit betaald wou hebben, en je kreeg daar ook nog een gratis notebooktas bij. Maar dat vond ik nou niet het belangrijkst. Ik koop liever persoonlijk een tas zodat ik zelf kan zien wat de indeling en kwaliteit is etc. Laat je het weten wanneer je hem hebt en of en hoe hij bevalt? Ben er heel benieuwd naar. :) [b:829b03996c]DD4me2[/b:829b03996c]
Link naar reactie
Yup, had daar wel even rondgesnuffeld, maar kennelijk niet tegen het lijf gelopen dat winkeltje. Ach scheelt me tien euro en pcsnel is veeeel dichterbij :) Voor de geïnteresseerden die alles willen weten over tm 80x, deze gasten hebben vrijwel alles besproken wat er te bespreken viel, rond de tijd dat de travelmate pas uit was gekomen. Veel leesplezier ;) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/765608//
Link naar reactie
Ik moet jammer genoeg nog even een dagje wachten tot ik echt mijn notebook heb. Ik heb vandaag wel een notebook ontvangen....maar niet de goede. :-? Ze hebben me een Acer TM 803 gestuurd in plaats van een TM 800. Ze belde vanmiddag ineens of ik een 803 had in plaats van een 800. Ik had het eigenlijk nog niet eens door. Dus nu komen ze hem morgen ochtend ruilen. Gelukkig had ik hem nog niet aangezet want ze willen het liefst een "schone" notebook terug hebben natuurlijk. [b:53794d86eb]DD4me2[/b:53794d86eb]
Link naar reactie
[quote:0b9183b94f="DD4me2"]Ik moet jammer genoeg nog even een dagje wachten tot ik echt mijn notebook heb. Ik heb vandaag wel een notebook ontvangen....maar niet de goede. :-? Ze hebben me een Acer TM 803 gestuurd in plaats van een TM 800. Ze belde vanmiddag ineens of ik een 803 had in plaats van een 800. Ik had het eigenlijk nog niet eens door. Dus nu komen ze hem morgen ochtend ruilen. Gelukkig had ik hem nog niet aangezet want ze willen het liefst een "schone" notebook terug hebben natuurlijk. [b:0b9183b94f]DD4me2[/b:0b9183b94f][/quote:0b9183b94f] mochij, ge had die beter gehouden :d:d:d
Link naar reactie
Ja dat weet ik, maar ja als ze er van af weten gaat dat een beetje moeillijk he? :lol: Maar deze is ook heel mooi hoor. Ben er gister de hele avond mee bezig geweest, wat spelletje geinstalleerd en hij doet het heel goed. Mooi scherm, geen rare geluiden, behalve één keer dat ik de eerste CDrom er instak, een beetje een rammelend geluid, maar daarna niets meer gehoord. Linkerkant van touchpad word wel warm, maar niet echt storend. Wel uitkijken als je hem op de adapter heb zitten, waar je de adapter neerlegt want die wordt wel pittig heet. Ik had hem per ongeluk op het doosje van een spel gelegt en die was gelijk een beetje krom getrokken van de warmte. Geluid uit de luidsprekers is niet echt heel goed, maar dat vind ik ook niet echt de grootste ramp. Het klinkt een beetje hoog, dus met weinig bass. Spellen spelen echt heel mooi. Ik heb Pharaoh er op gezet, een al wat ouder spel, maar speelt heel mooi, en Medal of Honor erop gezet. Die kreeg ik niet aan de gang op mijn desktop dus was ik nieuwschierig of hij het op de notebook wel zou doen, nou dus echt wel! :P Ik heb alleen de resolutie iets verandert, maar hij loopt echt als een trein. Alleen spelen met the touchpad is ietwat ongemakkelijk dus moet ik maar eens gaan kijken voor een draadloze muis. Maar tot nu toe ben ik echt heel tevreden. [b:1ebabd4c61]DD4me2[/b:1ebabd4c61]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...