Ga naar inhoud

Geluid van een laptop


Aanbevolen berichten

Ik zit momenteel op een IBM laptop en merk dat deze onwaarschijnlijk weinig geluid maakt; maar overlaatst was ik bij iemand en die had een aldi laptop en deze maakte haast meer lawaai dan onze grasmaaier :s. Weet iemand hoe het gesteld is met Acer laptops?? Acer 1604 series? Of weten jullie goeie merken van laptops die stil zijn, en ook welke ik best niet koop omwille van het lawaai?
Link naar reactie
[quote:603f29d468="gerben"]De goedkopere laptops maken nogal eens gebruik van desktop chipsets en processoren. Deze zijn krachtig, maar produceren veel warmte. Batterij is snel leeg, en ze maken relatief veel lawaai. Kijk dus naar sytemen met een Pentium-M (centrino bijv.) of een AMD mobile processor.[/quote:603f29d468] Als dit waar is dan ben ik je heel hard dankbaar! ik wist niet dat het daaraan zou liggen. Soms zie je ook intel mobile processors, maken die dan ook zowieso minder lawaai dan een gewone intel processor? De laptop die ik nu beslist had om te kopen is deze: Aspire 1604LC P4-2.8GHz 15TFT 5 12MB DDR RAM (2x 256) 40GB HDD DVD&CDRWL iIon 56K modem Lan 64MB VRAM WIN XP HOME --> deze zal dus volgens jou wel wat lawaai maken? Bestaat er geen tests of sites ofzo waar ze ook het geluid bij vermelden als ze een laptop bespreken?
Link naar reactie
Ik weet niet wat je budget is, maar je kan eventueel ook aan Acer Travelmate 800Lci denken. Veel goede reviews op Kieskeurig.nl. En volgens die reviews ook aardig stil en goed met games. Ik ga hem zelf morgen bestellen, na veel heen en weer getwijfel tussen verschillende merken. je hebt hem al vanaf plus minus 1545 euro. [b:47a1f0102b]Processor: Mobile Centrino 1,3 Ghz Intern geheugen: 512 MB (max. 1GB) DDR SDRAM Beeldscherm: 15 inch (resolutie 1400×1050) Harde schijf: 40 GB Optische drive: Verwijderbare CD-RW/DVD-ROM-drive Floppy drive: nee Videokaart: ATI Radeon 9000 64MB Geluidskaart: SoundBlaster-Pro Interfaces: 1 × CardBus type II slot, 1 × RJ-11, 1 × RJ-45, 1 × DC-in, 1 × parallel port, 1 × external VGA port, 1 × speaker/ headphone/ line-out jack, 1 × microphone/ line-in jack, 1 × FIR port, 1 × IEEE 1394 port, 4 × USB 2.0 ports, 1 × S-video-out (NTSC/PAL) port, 1 × 100-pin docking port, 1 × SmartCard interface slot, Wireless LAN, BlueTooth Gewicht 2,69 kg Afmetingen: 330 × 272 × 27.9-29.5 mm [/b:47a1f0102b] http://www.kieskeurig.nl/nl/review.nsf/id/41DD686EC6C05F1CC1256D0A005454CC.htm [b:47a1f0102b]DD4me2[/b:47a1f0102b]
Link naar reactie
:) :) :) :) :) :) :) Dit is gewoon de max!!! Het uurtje tussen deze post en mn vorige heb ik verder gezocht naar een betere laptop en ik ben dus ook op diezelfde laptop neergestrand als jij........ zalig man! Maar enfin, ik ga hem morgen nog niet bestellen (eerst nog eens bespreken met ouders) dus dan kan jij nog eens komen zeggen of ie echt wel stil is en zo ;););) dit kan nog cool worden! en ie is ook echt wel klein en lichtgewicht en zo!!! kan je centrino ongeveer vergelijken met een 2,0 à 2,1 Ghz P4 processor??
Link naar reactie
Wel je hebt ook de Acer TM 803 maar die is even te duur voor mij. *G* Ik zal zeker posten hoe hij me bevalt als ik hem heb. Ik ben al een tijdje bezig om me te orienteren, ook omdat ik er één wou die ook geschikt was om toch een beetje te gamen en om webdesign op te leren. Na op een gegeven moment tussen Acer en Dell 5100 te twijfelen ga ik nu toch voor Acer, ook omdat die lichter is. 2.6 kg en zowat 4 kg scheelt wel wat. En omdat de Acer een Ati Radeon 9000 kaart heeft. Ik hoorde dat hij niet echt klein is, wel redelijk dun, maar met een 15' is hij niet echt klein geloof ik. Met de verwijderbare drive voor DVD/CDRW kan je eventueel een extra batterij er in doen voor meer werkuren, of je kan zag ik ergens ook een speciale module erin doen als je reist en je hebt de DVD/CDRW niet nodig, om het gewicht nog lichter te maken. Nou als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel. Ik ben niet echt een computer/notebook expert, maar je weet maar nooit of ik het antwoord weet. Ik ga nu naar bed want ik moet morgen weer vroeg op. (Moeder naar het ziekenhuis brengen voor controle van verbrijzelde arm.) Groetjes, [b:ffe0b07661]DD4me2[/b:ffe0b07661] 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...