anoniem Geplaatst: 24 augustus 2003 Delen Geplaatst: 24 augustus 2003 Als ik via internet een laptop koop, staat er altijd bij hoeveel garantie erbij zit. Het staat daar dan als carry-in garantie en onsite en welke heb ik niet nog allemaal tegengekomen :s. Het probleem is dat ik niet wat wat het inhoud, carry-in garantie en onsite garantie allemaal goed en wel...maar wat betekent het? wat zijn de verschillen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2003 Carry in: jij neemt je laptop onder je arm en brengt 'm terug naar de winkel als ie stuk is. Onsite: iemand komt bij jou langs. Klinkt leuker dan het is, meestal betekent dat dat je een vervangend exemplaar krijgt en ie voor reparatie wordt meegenomen. Een enkele keer is het zelfs zo dat je een "refurbished" exemplaar terugkrijgt en je eigen stukje hardware nooit meer terugziet; die wordt iemand anders in de schoenen geschoven als refurbished vervanger, na reparatie. Dit laatste is bij monitoren vaak het geval. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2003 [quote:9713d8164c="BrigitteW"] Onsite: iemand komt bij jou langs. Klinkt leuker dan het is, meestal betekent dat dat je een vervangend exemplaar krijgt en ie voor reparatie wordt meegenomen. Een enkele keer is het zelfs zo dat je een "refurbished" exemplaar terugkrijgt en je eigen stukje hardware nooit meer terugziet; die wordt iemand anders in de schoenen geschoven als refurbished vervanger, na reparatie. Dit laatste is bij monitoren vaak het geval.[/quote:9713d8164c] Dit is niet altijd het geval, bij Dell met On-site wordt het onderdeel dus ook echt vervangen door een nieuw onderdeel. Indien je je apparatuur zonder problemen 2-3 weken kan missen moet je Carry-in nemen, indien je door bijvoorbeeld bedrijfsredenen dit echt niet kan, kan je beter wat extra centen uitgeven voor On-site. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2003 De verschillen zijn al uitgelegd, hier enkel een kleine aanvulling: De "on site" is voor de leverancier erg duur. Ondanks dat je deze garantie hebt, zal de leverancier altijd eerst proberen via telefonische helpdesk e.e.a. op te lossen of, als dat niet gaat je de apparatuur zelfs op laten sturen (kosteloos) Slechts in extreme gevallen zal er daadwerkelijk iemand langskomen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen