Ga naar inhoud

Schijfleesfout Western Digital


Aanbevolen berichten

Hi, Ik heb een probleem met mijn Western Digital harde schijf 80 GB. Deze schijf is ongeveer 6 maanden oud en start nu niet meer op. IK heb XP Pro. Alle data is nog aanwezig op de harde schijf. Op een gegeven moment krijg ik een zwart scherm met de volgende melding:" Schijfleesfout. Druk op CTRL + ALT + DEL om opnieuw op te starten". Nou dit kan je tot het einde der dagen blijven proberen, je komt weer op hetzelfde scherm terecht. Nou ben ik niet echt een leek en de meeste dingen lukt me allemaal zelf, dit heb ik allemaal geprobeerd: * [url=http://support.wdc.com/download/]Data Lifeguard Tool [/url] van WD gebruikt. * opstarten vanaf XP cdrom. (na de melding "hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd" doet hij niets meer. * opstarten vanaf 98 cdrom. (ook geen succes). * opstartdiskette gebruikt. Komt wel in DOS en kan fdisk uitvoeren, maar dit wil nog niet uitvoeren. (werkt meestal ook niet) *Norton Emergency Disk gebruikt. Geen succes. *Terug naar de winkel gebracht en de technische dienst kon ook niet veel zeggen wat er aan de hand is. Ik kan een nieuwe krijgen maar dan ben ik al mijn data kwijt! (nee ik heb geen complete backup, en ja dat is stom..i know.. :-? ). * Als slave aangesloten op een Maxtor 6 GB , wordt wel herkend maar pc start niet verder op. Formatteren of een nieuwe halen...ja die 2 opties ken ik wel. MAAR WEET IEMAND EEN ANDERE OPLOSSING VOOR DIT PROBLEEM??? Alvast bedankt en greetings, Maya
Link naar reactie
Hi, Thanx voor je reactie. Ik krijg het zwarte scherm direct na mijn BIOS-scherm (dus na de piep). Met F8 lukt het niet om in het menu te komen , ik krijg weer Schijfleesfout.....en in Windows Setup lukt het helemaal niet, aangezien er [u:a366d84382]niets[/u:a366d84382] meer gebeurt na de melding : "hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd". Ik heb opgestart met de cdrom van 98 en gekozen voor [b:a366d84382]opstarten met CD-ondersteuning [/b:a366d84382] en toen de setup van 98 uitgevoerd. Het lijkt goed te gaan en dan komt er een melding met "bericht SU-0013. Setup kan geen bestanden maken op het opstartstation. Indien u NTFS (wat wel het geval is) gebruikt dient u een opstartdiskette met MSDOS aan te maken etc etc. Ik sta op het punt om mijn C-schijf in MS-DOS te formatteren, maar 98 heeft de neiging om alle partities te formatteren en 1 ervan te maken. Weet jij misschien nog een andere oplossing? Ik zou het niet erg vinden als ik C moet formatteren, ik heb 4 partities. Maya
Link naar reactie
Windows setup begrijp ik niet. Je probeert toch niet Windows opnieuw te installeren? Als je in de Recovery Console bent (zie MS-link), kan je het commando: CHKDSK c: /r geven (let op: dit proces kan 12 uur of meer duren!!!). Als het niet lukt, zou ik de schijf in een andere PC hangen en proberen om van daaruit je data te redden.
Link naar reactie
HI, Thanxs voor jullie reply's. Het probleem heb ik inmiddels opgelost...door gewoon te formatteren.. :cry: Niets hielp, het leek alsof mijn harde schijf gelockt was of zo. Hierbij toch nog een toelichting van wat ik gedaan heb: * Ik kwam niet eens in de repair Console van XP, gelijk een zwart scherm met de bekende melding. Ik ken deze console maar zover kwam ik niet. *Nog bedankt voor de tip van Knoppix, maar ik kon toen helaas niet branden. *Via de opstartdiskette kom in gewoon in de DOS en kan ik ook DIR uitvoeren. Ik kan alle partities benaderen en bekijken. * Ik zag geen andere oplossing meer en een nieuwe schijf halen betekent ook opnieuw beginnen. Plus was ik het zat was om op een 6 GB te moeten werken...dus heb ik maar geformatteerd! Auw!..dat deed pijn, maar ik heb mijn lesje wel geleerd en heb nu wel backups gemaakt! 2 dingen die ik geleerd heb: *Win98 CD reageert beter op zulke situaties dan de XP CD ...tja... :o Ben benieuwd naar "Longhorn"... *Mijn volgende harde schijf wordt (weer) een Maxtor!!! Nog bedankt voor jullie tips!! Greetings and bless, Maya
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...