Ga naar inhoud

Traag opstarten


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een vrij nieuwe PC staan (P4, 2,8GHz) die het nodig vindt om gedurende 2 min 15 sec het intell logo te tonen alvorens een te beginnen met XP. Ik ben al in het BIOS aan het neuzelen geweest, heb automatische detectie van de drives daar uitgeschakeld, maar kan verder niet echt iets vinden dat hier de oorzaak/reden voor kan zijn. Misschien slim om even bij te vermelden dat er ook een TV-tuner in zit en het de laatste 3 dagen zo is dat wanneer ik die probeer te benaderen via software deze PC spontaan begint te booten. Hier de software al opnieuw geinstaleerd, geprobeerd de driver te vervangen maar ook dat zonder resultaat. Het is uiteraard zeker niet zo dat dit iets met het trage starten te majken MOET hebben maar uitsluiten wil ik het ook niet. Wie heeft er een oplossing, in ieder geval voor het trage opstarten ? Alvast bedankt. John
Link naar reactie
Hai Nerdo, Bedankt voor je vlotte reactie. Ik heb nog ff geneuzeld en kwam een quick setup tegen waarbij bepaalde self-test onderdelen werden overgeslagen. Deze was al enabled dus ik neem aan dat dat goed staat. Verder heb ik meteen maar de boot-volgorde aangepast, deze stond op CD-Flop-HD, deze heb ik nu op HD-Flop-CD staan maar ook dat heeft nog niet het gewenste resultaat. Overigens krijg ik nu ook steeds de melding dat Windows een ernstige systeemfout herstelt heeft, was net al zo maar me nog niet opgevallen :-) Wanneer je nog meer ideeen hebt hoor ik dat graag. John
Link naar reactie
Wat het hoofdprobleem betreft, het onmogelijk trage opstarten, dat is nog steeds niet verholpen :-( Wat het bijkomende probleem betreft, alle mogelijke en onmogelijke problemen met de TV-kaart, dat is wel verholpen. :-) Ik kwam ergens op het web tegen dat een onderdeel van Windows (Direct-X 9b) in de laatste versie problemen geeft met de chipset (Philips) van mijn TV-kaart. Dit kon heel goed kloppen omdat ik afgelopen vrijdag de laatste windows updates heb binnen gehaald en daarna de ellende is begonnen. Ik heb een poging gedaan tot de-installatie maar helaas, dat wilde niet lukken. Gelukkig had ik afgelopen woensdag een Ghost immage gemaakt van de betreffende schij en heb ik die teruggezet waarna de problemen met de TV kaart inderdaad verholpen waren. En maar weer bedankt, John
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...