Ga naar inhoud

Compaq Presario upgraden?


Aanbevolen berichten

Kom sinds tijden bij mn ouders thuis en zie in studeerkamer een [b:d28304c144]Compaq Presario 5471 [/b:d28304c144]staan... PC heeft een Intel Celeron 500Mhz draaien.. Da's tegenwoordig niet genoeg... Hoe kom ik er achter wat de pc nog meer 'in zich heeft' en wat [b:d28304c144]moet[/b:d28304c144] ik vervangen om er een degelijke P4 (bijvoorbeeld) van te maken? Neem aan dat er (minimaal) een nieuw moederbord, processor en geheugen dient te komen. Zo ja, wat is er aan te raden? O ja, PC vooral bedoelt om te internetten, wat foto's bewerken maar geen echte 'gamers pc'... Alvast bedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie
Ik sluit me aan bij Brigitte, de pressario-reeks heeft over het algemeen niet de makkelijkste kasten om een ander moederbord etc. in te kunnen plaatsen, dit in tegen stelling tot de deskpro-reeks. Wanneer je dus vraagt om een lijstje met upgrade-onderdelen: #basis: kast voeding moederbord processor koeler geheugen #waarschijnlijk: harddisk (in celeron 500 meestal geen 7200rpm standaard) ide kabels (oude meestal 40-aderig ipv 80) casefans (nog een reden om niet de oude kast te gebruiken, ontwerp is niet gemaakt voor afvoer van extra warmte) videokaart (indien onboard bij huidig moederbord) geluidskaart (zie videokaart) Wanneer je zoveel moet vervangen, kun je beter spreken van een compleet nieuw systeem, de pressario zou je dan als geheel kunnen verkopen.
Link naar reactie
mijn ervaring is dat pressario's hele erg moeilijk zijn qua geheugen ... ook al is het hetzelfde soort/snelheid geheugen, vaak trekt compaq het toch niet ... Ik heb zelfs meegemaakt dat een pressario geheugen van hetzelfde merk als dat erin zat, niet wilde slikken ... let daar heel erg op ... anders koop je je geheugen voor niets ... misschien is het een beter id die hele kast mee te nemen naar een speciaalzaak en daar te zeggen dat je er een reepje 256 erin wil hebben .. OF anders naar de winkel waar je hem vandaan hebt, melden welke je hebt, en dan extra geheugen bijbestellen ...
Link naar reactie
[quote:3b4905b963="Ederveen"]PC heeft een Intel Celeron 500Mhz draaien.. Da's tegenwoordig niet genoeg... [/quote:3b4905b963]Naar mijn mening is die PC nog perfekt geschikt voor de taken die je opgeeft. Ik draai nog steeds met een K6-III op 450MHz. Alleen voor [b:3b4905b963]serieus[/b:3b4905b963] beeldbewerken is mijn geheugen wat aan de lage kant (128 MB), maar dat doe ik pas sinds kort.
Link naar reactie
Het intern geheugen is inderdaad het probleem. De standaard 64Mb is [b:f4695afa7f]zeker niet toereikend[/b:f4695afa7f]. Alleen al met IE open is er maar +/- 10Mb vrij en na een beetje surfen loopt het naar minder dan 1! Heb Rambooster lopen om bij te weinig geheugen wat MB'tjes vrij te maken, maar dit is natuurlijk niet goed. Heeft iemand een idee hoe ik (naast evt. extra geheugen) er voor kan zorgen dat dit niet plaatsvindt?
Link naar reactie
[quote:ad268f5ff0="Wim Sturkenboom"][quote:ad268f5ff0="Ederveen"]PC heeft een Intel Celeron 500Mhz draaien.. Da's tegenwoordig niet genoeg... [/quote:ad268f5ff0]Naar mijn mening is die PC nog perfekt geschikt voor de taken die je opgeeft. Ik draai nog steeds met een K6-III op 450MHz. Alleen voor [b:ad268f5ff0]serieus[/b:ad268f5ff0] beeldbewerken is mijn geheugen wat aan de lage kant (128 MB), maar dat doe ik pas sinds kort.[/quote:ad268f5ff0] Ben het helemaal met je eens. De meeste mensen hebben een computer thuis staan waarvan ze amper de mogelijkheden benutten en dan willen ze nog een snellere hebben. Waarom? Omdat de buurman dat ook heeft. Meestal helpt een schone installatie van een besturingssysteem al een heleboel.
Link naar reactie
Ik zeg ook meestal. Was niet bedoeld als een aanval op jou. Als je idd meerdere mogelijkheden hebt geprobeerd en je bent nog steeds van mening dat het beter moet, dan kun je idd gaan nadenken of andere hardware (ook wel eerder natuurlijk :wink: ). Ik wil er alleen mee aangeven dat veel mensen te snel over gaan tot aankoop van een nieuwe computer, terwijl de oude eigenlijk nog wel voldoet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...