Ga naar inhoud

Foto's redden defecte Secure Digital kaart


Aanbevolen berichten

Ik stel deze vraag voor een vriendin van me. Zij heeft een Kodak digitale camera gekocht (type weet ik even niet meer) die werkt met SD-cards. Nu heeft ze voor de tweede maal foto's gemaakt met deze camera en wederom geeft de camera halverwege de kaart een foutmelding dat de kaart geformateerd dient te worden. De kaart kan vanaf dat moment ook niet meer gelezen worden, niet door de camera en ook niet door een aparte kaartlezer. Dit is niet correct en er staan dus al een hoop foto's op haar kaartje. De kaart is inmiddels al een keer vervangen door de winkel waar ze de camera kocht, en de camera zelf is ook al een keer naar Kodak geweest voor reparatie maar hier konden ze geen defect constateren. Weet iemand een manier om de toch nog de foto's te kunnen redden die er ongetwijfeld toch nog op haar kaart staan? Ik weet dat er bedrijfjes zijn (weet iemand een adres) die data op harde schijven kunnen "redden" als deze gecrashed zijn, maar kan dit ook met deze kaartjes?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...