Ga naar inhoud

Automatische belichting etc bij films maken digitale camera


Aanbevolen berichten

Ik heb net de Canon Powershot a60 aangeschaft. Ik kom er achter dat de camera bij het maken van films alléén de automatische belichting /wibalans /scherpstelling etc instelt vóór de daadwerkelijke opname, en niet meer tijdens. ( dit staat ook zo in de manual en kan niet gewijzigd worden) Ik ben verbaast! Het probleem is nu dus dat wanneer je aan het filmen bent en je loopt vanuit een lichtere ruimte naar een donkere, dat je niks meer ziet. ( en andersom uiteraard) Waarom stelt de camera dat niet tijdens het filmen bij, zoals bv mijn vorige camera , Fuji a201 wél deed? en weet iemand welke digitale camera's dit wél kunnen? want gek genoeg lees je helemaal nooit specifieke kenmerken over de filmfunctie op een digitale camera in welke test dan ook (!)
Link naar reactie
Frappant dat ik toch steeds dit soort reacties krijg. Ik vind die filmfunctie erg gaaf, en absoluut geen bijzaak. gebruikte hem op mijn vorige camera ook erg vaak . en, zoals gezegd , die had het probleem niet dus. Ik weet natuurlijk wel dat de filmfunctie niet de sterkste is op de camera, maar blijkbaar kan het wel anders dus... Ik heb veel sites met tests bekeken, maar nooit staat er iets specifieks dus over de filmfunctie. Ik heb net bij Dixons bij een aantal modellen de filmfunctie getest. De canon Ixus heeft dus hetzelfde probleem: alléén de automatische belichting /wibalans /scherpstelling etc instelt vóór de daadwerkelijke opname, en niet meer tijdens. De Fuji F410 en Minolta Dimage Xt blijven wél ook tijdens opname bijstellen(!) Dus het kan dus wel. Ik vat nog steeds niet waarom het ene model dat wel doet en de andere niet. Waarom wel vóor de opname , en niet tijdens? wat maakt het uita? kost het meer intern geheugen?
Link naar reactie
Bedrijfspolicy? Er worden wel meer apparaten geleverd door verschillende fabrikanten met verschillende funkties en mogelijkheden. De keus is aan de klant. Mogelijk heb jje je niet voldoende verdiept in het doot jou aangeschafte produkt en was je verwachting te hoog. Mogelijk kun je een deal maken met de leverancier omwille van een camera, die wel aan je verwactingen voldoet. Over technische hoe & wat kan ik je geen informatie geven, Ik ben al blij, dat ik weet hoe mijn toilet werkt :wink:
Link naar reactie
voor zover ik weet zou de hele powershot serie dat wel moeten kunnen hoor ... Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik me toen alleen met de duurdere soorten heb beziggehouden ... Maar Jank heeft wel een beetje gelijk ... Mijn ervaring vanuit een foto/videowinkel is dat de fabrikanten van digitale camera's zich blind staren op Megapixels en sneller opde rest bezuinigen ( bij canon is dit absoluut NIET op de lens, maar bv toch wel op de filmfunctie ... zeker in vergelijking met de dimage series die je zelf aanhaalde kijk maar naar de hoeveelheid pixels ( en uiteraard is er minder nodig dan bij stilstaande beelden, maar de meegeleverd 0.8 mpx is vaak toch gewoon armoede ... puur voor even snel erbij Haf je zelf eigenlijk ook al moeten weten van de revieuw zites ... iets wat niet wordt vermeld, is toch vaak het ondergeschoven kindje ... Daar heb je dus verkopers voor in een winkel ... en dan kan men altijd zeggen van yeah die verkopers zijn bagger, vaak is dat ook zo, dan ga je maar naar de echte dure speciaalzaak, laat je je daar voorlichten en ga dan eens fijn stappen in de mediamarkt oid .... Halve wereldsteden kopen op die manier hun spiegelreflex en digitale camera's .... En een digitale camera is btw toch nog steeds heel wat anders dan een filmcamera... al lijkt het alsof de twee steeds dichter naar elkaar toe komen... verschil is er wel degelijk, zoals je nu zelf ook hebt opgemerkt EN om jank ook nog eens aan te halen .. idd gewoon teruggaan en zeggen dat je toch niet tevreden bent ... mijn ervaring is dat er geen bedrijf dan moeilijk doet over zo'n inruil mogelijkheid ... Binnen enkele weken zijn ze het zelfs bij wet verplicht En frappante reacties vind ik erg vaak in het circus en zeker niet van een serieus iemand als Jank :-? ... misschien niet het antwoord wat jij wilde hebben, maar imho ( puur als iemand die zelf een flinke tijd in een foto/video speciaalketen de klachten afhandeling heeft georganiseerd ) toch zeker niet geheel irreëel ...l
Link naar reactie
[quote:eb6b684708]En een digitale camera is btw toch nog steeds heel wat anders dan een filmcamera... al lijkt het alsof de twee steeds dichter naar elkaar toe komen... verschil is er wel degelijk, zoals je nu zelf ook hebt opgemerkt [/quote:eb6b684708] nee, de conclusie is dus niet dat er verschil is tussen een digitale en film camera maar tussen digitale camera's onderling(!) En dat is wat ik dus ook bedoel met de 'frappante'reacties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...