Ga naar inhoud

Rottende CD-Rs


Aanbevolen berichten

zoals ik las in de krant van vanmorgen iig niet de CD's van kruitvat... koop zelf altijd goeie merk CD's, heb nu doos TDK's liggen met speciale coating (bij mij slingeren de CD's altijd rond :roll: ) heb echter ook een CD liggen, van Conrad die inderdaad ook aan het 'rotten' is... aan de rand van de CD gaat de coating laag helemaal weg....
Link naar reactie
Zeker bij de minder bekende (wit)merken (Aldi,etc.) kan je moeilijk een algemeen oordeel over de kwaliteit van dat merk geven. Ze laten die dingen lang niet altijd in dezelfde fabriek produceren. Het kan dus best dat je met een doosje uit fabriek a hele goede resultaten haalt, terwijl met een doosje uit fabriek b alleen maar problemen zijn.
Link naar reactie
[quote:37ffaae43a="PS"]Zeker bij de minder bekende (wit)merken (Aldi,etc.) kan je moeilijk een algemeen oordeel over de kwaliteit van dat merk geven. Ze laten die dingen lang niet altijd in dezelfde fabriek produceren. Het kan dus best dat je met een doosje uit fabriek a hele goede resultaten haalt, terwijl met een doosje uit fabriek b alleen maar problemen zijn.[/quote:37ffaae43a]Daar heb je in zekere zin wel gelijk in. Toch heb ik in al die tijd dat ik Lifetec's gebruik (Aldi) nog geen enkel probleem gehad. Ook niet met CD's die al een paar jaar oud zijn. Maar goed, de oudste die ik heb zijn denk ik een jaar of 2,5 á 3 en worden niet iedere dag gebruikt.
Link naar reactie
[quote:dc6625eab0="Jank"]Heb ook weleens iets gelezen over Lifetec van de Aldi, dat die snel zouden rotten. Cd-r is een vrij nieuw fenomeen. Het zal in de loop der jaren wel gaan blijken, hoe het uiteindelijk is gesteld met de houdbaarheid van het materiaal.[/quote:dc6625eab0] mijn ervaring met de cd-r's van de aldi is dat de buitenste laag er heel snel afbladerd. Ik heb toen een andere cd gepakt en daar een beetje ruw met mijn duim overheen gewreven. De laag was er binnen no-time af. Die van het merk Imation hadden dit niet. Daarna heb ik nooit weer cd's bij de aldi gekocht.
Link naar reactie
nah k heb hiero ooit eens alle posts nagerend over de verschillende merken cd'roms en welke er wel of minder in de smaak vielen ... Zels nog eentje aangemaakt over bepaalde sony's of tdk's ... Maar die MMore waren toch wel koploper qua ellende hoor ... In mijn omgeving gebruikt er geen hond mmore meer door de slechte ervaringen ermee ... Wat ik overigens wel heel erg frappant vind, is de reactie van mmore .. ZE hebben twijfels bij de test ... WTF cd's MOGEN gewoon niets hebben na 2 jaar ... op welke testmanier dan ook ... kijk dan naar de reactie van het kruidvat: die vergoeden het terughalen van de data op de schijven voor je ... zo kan het dus ook
Link naar reactie
Ik heb geen problemen met die aldicds. Nooit lees/brandproblemen. Ik weet zo niet of ik een oude heb liggen dus ik kan het niet testen. En wat doenjullie toch met die CDs?? Afbladeren? Je moet ze wel na gebruik in het doosje terugdoen. Ik vraag me af of elk merk CD's in een andere fabriek wordt gemaakt! Misschgien raar voorbeeld: Op de saus van Remia staat een adres in Den Dolder wat op de Aldi flessen ook staan. En bij de Aldi heb je 20 cds voor 12.99, terwijl ik andere merken veel duurder zie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...