Ga naar inhoud

Instabiel systeem, wat te doen ??


Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken loopt mijn systeem heel traag. Spellen lopen niet vloeiend en hij heeft zelfs al moeite met Winamp op te starten. Ik heb Windows al enkele keren opnieuw geinstalleerd, maar welke versie ik ook probeer (win95, 98, 2000 en XP) het helpt niets. systeem: [b:bf91b97e36]Pentium 3, 500MHz 320MB geheugen Geforce 4 MX440 videokaart Samsung harddisk 13Gig, type onbekend Verder zit er nog een Creative DXR3 kaart in Trust Digital Surround 5.1 geluidskaart Aopen 32*12*48 cd-brander Apacer USB2.0 cardreader ST Lab USB2.0 card[/b:bf91b97e36] Waar zou dit probleem in kunnen zitten ??
Link naar reactie
[quote:c0668338f1="Patdefeij"]Misschien helpt een keer opnieuw partitie(s) aanmaken met fdisk ook wel, omdat veel bestanden na het verwijderen toch nog teruggehaald kunnen worden, en na fdisk dacht ik dat dit niet meer mogelijk was.[/quote:c0668338f1] Er blijven zogenaamde 'resten' over van bestanden. Deze zijn 'op te ruimen' door te defragmenteren. Fdisk heeft hier niks mee te maken, die maakt alleen maar partities, verder niks anders. Formateren is een andere(extreme) oplossing. Doe dit alleen als defragmenteren niet helpt ;)
Link naar reactie
Bij Belarc ([url]www.belarc.com[/url]) kun je de -gratis- Belarc Advisor downloaden. Leuk programma, wat een overzicht geeft van de hardware en software in je pc. Waar ik benieuwd naar ben: heeft Belarc Advisor hetzelfde idee over de inhoud van je pc als jij? Trouwens, nog een goeie: staat de HD in je pc goed vermeld in het BIOS?
Link naar reactie
[quote:a9619241c6="Brbnts rkl"]Bij Belarc ([url]www.belarc.com[/url]) kun je de -gratis- Belarc Advisor downloaden. Leuk programma, wat een overzicht geeft van de hardware en software in je pc. Waar ik benieuwd naar ben: heeft Belarc Advisor hetzelfde idee over de inhoud van je pc als jij? Trouwens, nog een goeie: staat de HD in je pc goed vermeld in het BIOS?[/quote:a9619241c6] Alles ziet er goed uit naar mijn idee. Hij herkent alle apparaten en ook de hoeveelheid geheugen en prosessorsnelheid kloppen. Alleen geeft ie de harde schijf aan als "drive 0" klopt dit ??
Link naar reactie
Misschien zijn de diverse spullen niet helemaal compatible? Dat is helaas alleen met een boel werk na te gaan... Alle kaarten eruit slopen, Windows opnieuw installeren, en dan de kaarten één voor één terug zetten en kijken wanneer je een conflict krijgt. Da's trouwens toch altijd de gezondste manier van installeren... maar het blijft een hoop werk :cry:
Link naar reactie
Kan me niet voorstellen dat sommige hardware niet compatibel zou zijn. Het systeem heeft namelijk in deze configuratie altijd wel goed gedraaid. En het maakt dus ook niet uit welke Windows versie ik installeer, bij allemaal geeft het dezelfde problemen. Het liefst zou ik het proberen met een andere harddisk, maar die heb ik hier helaas niet liggen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...