Ga naar inhoud

Tracknummering op audio cd loopt niet synchroon


Aanbevolen berichten

Of het hardware is of software, ik twijfel, dus even hier gepost. Copie gekregen van audio cd, welke niet af te spelen is op mijn cd speler, wel correct in de PC. Niet geklaagd, zelf een nieuwe copie gebrand met Nero 6.0 en zowaar, nu wel af te spelen met geluid. Maar vreemd genoeg is de tracknummering niet meer correct. Als track 1 is afgelopen begint uiteraard track 2, maar de teller loopt gewoon door en track 2 verschijn ongeveer 30 sec later in de display. Dit fenomeen doet zich ook als dusdanig voor in Mediaplayer. De fout zit dus in de cd-r zelf. Wel wordt de juste tijd per track aangegeven, maar het lijkt, alsof de traknummering t.o.v. de muziek naar achteren is geschoven. Aan het einde van de cd houdt ik ongeveer 60 seconden over, met als klap op de vuurpijl, dat de laatste 7 a 8 seconden van het laatste nummer ook op het einde nog een keer te horen is. Want van de laatste track geeft die de juiste speelduur weer, 5,34 en diet telt die ook uit, maar de muziek is op correcte wijze afgelopen op 3,35 en na stilte bij 5,27 te zijn aangekomen hoor je daar wederom de laatste seconden van deze track. Heeft iemand ervaring hiermee?
Link naar reactie
Ik ben er ondertussen achter hoe de audio-copie is gemaakt, met Clone-CD. Zou dit een verklaring kunnen zijn voor het feit, dat een nieuwe copie hiervan, gemaakt met de copieerfunktie van NERO, niet naar behoren funktioneert, niet synchroon lopende tracknummering en dat de eerste copie niet speelt op mijn cd speler, omdat deze copie met Clone-CD is gemaakt? :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...