Ga naar inhoud

Ouwe scanner op nieuwe XP computer


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij stap voor stap door het volgende probleem heen helpen: Een oude scanner Trust Easyscan 19200 moet op een nieuwe XP Home edition computer worden aangesloten. Een XP driver is geinstalleerd (easys03.exe, compatibiliteitsmodus staat op Windows NT 4.0 service pack 5, dus alles volgens de gebruiksaanwijzing). Op LPT1 wordt de scanner herkend. Ik wil hem echter op een andere LPT poort zetten omdat op LPT1 de printer staat en ik niet die scanner wil aanzetten als ik moet printen. Op mij Win98SE computer werkte zo alles OK. Bij XP wordt op LPT2 de scanner niet gezien. Het lijkt erop dat ik de computer nog moet vertellen dat hij die scanner op LPT2 moet zoeken. In Apparaatbeheer wordt gesuggereerd dat de LPT2 poort goed werkt.
Link naar reactie
[quote:4b0da9de73="spiderned"]Je hoeft de scanner toch niet aan te zetten als je wilt printen. De kabel is toch gewoon doorgelust? Enne, waar waal jij LPT2 vandaan? Of heb je computer 2 paralelle poorten?[/quote:4b0da9de73] als je wilt printen met een scanner (of ander apparaat) tussen printer en computer moet hij helaas wel aan staan. anders wordt het signaal niet doorgestuurt het signaal wordt weer opgepoetst door het andere apparaat
Link naar reactie
De XP driver is geïnstalleerd "want je hebt compatibiliteitsmodus ingeschakeld voor NT4". Daar zit 'm het probleem waarschijnlijk, de ondersteuning voor oudere scanners is in 2000 en XP ronduit slecht. Compatibiliteitsmodus is geen toverwoord, vaak werkt het ook niet. Ik denk dat je vastzit aan een dualboot met 98, als je de scanner wilt blijven gebruiken.
Link naar reactie
[quote:f6ece187b9="sjouwer"][quote:f6ece187b9="spiderned"]Je hoeft de scanner toch niet aan te zetten als je wilt printen. De kabel is toch gewoon doorgelust? Enne, waar waal jij LPT2 vandaan? Of heb je computer 2 paralelle poorten?[/quote:f6ece187b9] als je wilt printen met een scanner (of ander apparaat) tussen printer en computer moet hij helaas wel aan staan. anders wordt het signaal niet doorgestuurt het signaal wordt weer opgepoetst door het andere apparaat[/quote:f6ece187b9] Ik heb hier een scanner tussen mijn pc en printer staan en die hoeft niet aan te staan om te kunnen printen.
Link naar reactie
Even een paar vragen beantwoorden. LPT2 is inderdaad een tweede paralelle (PCI) poort die ik erin heb gezet met het doel de printer en de scanner afzonderlijk aan te kunnen sturen. Ik heb de driver van Driverguide geinstalleerd en die biedt geen soelaas. Het probleem is ook niet zozeer de driver danwel het feit dat de computer schijnbaar niet weet dat er een scanner op LPT2 te vinden is. In de driver kun je dat ook niet aangeven. Hoevertel ik XP dat hij op LPT2 moet zoeken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...