Ga naar inhoud

Laptop geeft leeg scherm na opstarten.........


Aanbevolen berichten

Als ik mijn laptop opstart geeft hij een leeg scherm en blijft 'hangen'. Met 'F8' krijg ik het startmenu, maar het maakt het niet uit wat ik kies, hij start niet door! Hij start ook niet van een bootdisk op. Er staat Windows XP op. En hoe kan ik in de Bios komen zoals op een PC, om de opstartdevice te veranderen? Of kan dat op een laptop niet? (Ik heb geen ervaring met laptops, alleen met PC). Anemoon
Link naar reactie
Ja, tijdens het opstarten gaan de lichtjes van de diskdrive en HDD om beurten branden en de andere werken ook! Als ik er een bootdisk in doe leest die hem heel even en springt dan naar de HDD en blijft daar hangen. Met F8 krijg ik wel het opstartmenu, maar bij elke keuze gaat hij niet verder dan het balkje op Windows XP Professional. Als ik de HDD eruit haal start hij wel van diskette, maar daar kom ik dus niet ver mee :wink:
Link naar reactie
Ja ja. Compaq heeft zijn eigen "standaard". Misschien heeft je vriendin de diagnose partitie verwijderd of beschadigd. Dan moet je naar de site van compaq en de rompaq downloaden. Na downloaden van de rompaqs moet je bootdiskettes maken. Daarvaan moet je booten; dus flop nummer 1 erin en PC resetten. Dit vervangt de F10 toets en je kunt weer in je BIOS.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...