Ga naar inhoud

Hp Deskscan 5p scant niet met USB tot SCSI kabel in XP


Aanbevolen berichten

Mijn scanner werkt niet met de USB to SCSI kabel in Windows XP. De recentste gedownloade software van HP werkt er niet mee. Het kaartje van de scanner dat ik had is een ISA kaartje en het past niet meer in de computer. Ik had dus een USB to SCSI kabel gekocht maar deze werkt niet met de software. Drivers heb ik opgehaald bij de fabrikant (WINIC) maar het helpt niets. Zijn er andere mogelijkheden en/of andere type kaartjes of kabels hiervoor? Wie heeft hiermee nog ervaring en kan mijn probleem helpen oplossen?
Link naar reactie
Wordt de USB-SCSI interface wel goed herkend? Is de software wel correct geïnstalleerd? Wordt de scanner zelf wel herkend door Windows XP? De informatie die je geeft is voor mij niet te vertalen naar 1 van de voorgaande 3 vragen. Het enige dat duidelijk is, is dat het niet werkt. Als de 3e vraag ja oplevert, dan zijn vrijwel zeker de drivers voor de USB-SCSI interface correct geïnstalleerd en zou WinXP de interface correct moeten kunnen benaderen. Heb je SP1 geïnstalleerd? Zelf gebruik ik een ander USB kabeltje. Helaas is die uitgeleend, dus kan ik verder niet nagaan hoe mijn 5P scanner nu werkt op die kabel. Daarvoor moet je vermoedelijk een maandje geduld hebben. In het verleden ging het wat hakkelig. Dat is wat ik mij herinner, toen waren er nog geen geschikte XP drivers. Ik heb toen de W2K drivers gebruikt. Tegenwoordig wordt het kabeltje gewoon door WinXP herkend. Op het moment dat Windows de scanner herkend, kan in ieder geval de standaard software in WinXP gebruikt worden. Overigens gebruik ik zelf nog niet de nieuwste HP software. Die software zal gezien de vele reacties die ik op een ander topic heb gehad, wel werken. Die software was overigens niet expliciet bedoeld voor de HP 5P scanner. Met de specifieke HP 5P scanner software heb ik alleen maar slechte ervaringen en die gebruik ik dus niet meer.
Link naar reactie
[quote:d98daafe68="gerben"]Je zou ook eens kunnen kijken naar een simpel pci scsi kaartje, die zijn ook niet zo heel duur.[/quote:d98daafe68]Tja, even vergeten te melden, ik gebruik dus een Symbios Logic 53C810 PCI Scsi kaartje. Het USB kabeltje gebruik ik alleen in een noodgeval. Onder meer voor de HP SCSI brander. Dat 810 kaartje is alweer een wat ouder model. Ik heb een hardware configuratie waarin dat kaartje niet bleek te werken, vermoedelijk veroorzaakt door een interrupt conflict. In ieder geval zo heftig dat de computer niet eens opstartte. Hetzelfde kaartje gebruik ik dus probleemloos met de scanner en een HP brander op een andere computer. Het kan dus zijn dat niet ieder kaartje gaat werken, overleg met de leverancier is dan wel nuttig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...