Ga naar inhoud

problemen Canon powershot G3


Aanbevolen berichten

Foto's die ik heb gemaakt met mijn Canon powershot G3 fotocamera komen goed op de pc, maar bij 90 graden draaien ontstaan er fouten in de foto. De foto krijgt verkeerde kleuren (bijv. helemaal een gele of paarse gloed erover). Dit doe ik in de verkenner van XP. Overigens heb ik gehad dat bij het eerste keer openen de foto's goed zijn maar daarna foutief. In het programma wat bij de camara is geleverd gaat bij het draaien overigens hetzelfde mis. Weet iemand hoe dit probleem te verhelpen is en heeft dit met de camera te maken?
Link naar reactie
[quote:069baa3007="Bas S"]Foto's die ik heb gemaakt met mijn Canon powershot G3 fotocamera komen goed op de pc, maar bij 90 graden draaien ontstaan er fouten in de foto. De foto krijgt verkeerde kleuren (bijv. helemaal een gele of paarse gloed erover).[/quote:069baa3007] Vreemd probleem. Zelf gebruik ik de functionaliteit niet meer omdat ik het teveel werk vond om het 1e exemplaar alsnog te verwijderen. Ik heb nooit gemerkt dat het roteren van de foto's kleurverandering veroorzaakt. Heb je dit ook al geprobeerd met de bijgeleverde Photoshop 5.0 LE? Ik vermoed dat er mis is met de driver software (Zoombrowser EX). Gebruik je WInXP? En dan de standaard plaatjes browser die gekoppeld is aan de Windows verkenner?
Link naar reactie
Ik gebruik WInXP. Via de Zoombrowser EX heb ik in eerste instantie foto's van de camera op mijn pc gezet. Dit gaf echter hetzelfde probleem. Aangezien dit programma bovendien vaak vastloopt en via XP foto's overzetten gebruikersvriendelijker is heb ik Zoombrowser EX verwijderd. Via Photoshop 5.0 LE nog niet geprobeerd (programma overigens reeds vervangen door Photoshop 7.0 is dit een probleem?) Wat bedoel je met "Gebruik je WInXP? En dan de standaard plaatjes browser die gekoppeld is aan de Windows verkenner?" En wat bedoel je met 1e exemplaar alsnog verwijderen? Bedankt voor je snelle reactie, ik hoop nog meer van je te horen. groeten, Bas
Link naar reactie
[quote:0da0ee0ead="Bas S"]Ik gebruik WInXP. Via de Zoombrowser EX heb ik in eerste instantie foto's van de camera op mijn pc gezet. Dit gaf echter hetzelfde probleem. Aangezien dit programma bovendien vaak vastloopt en via XP foto's overzetten gebruikersvriendelijker is heb ik Zoombrowser EX verwijderd. Via Photoshop 5.0 LE nog niet geprobeerd (programma overigens reeds vervangen door Photoshop 7.0 is dit een probleem?)?[/quote:0da0ee0ead] Nee. Photoshop 7 kan veel meer. LE is een uitgeklede versie en bewaart bijvoorbeeld ook niet de EXIF informatie. Ik kan probleemloos gebruik maken van de Zoombrowser, zowel op WIn98 als WinXP. En de Zoombrowser werkt ook gewoon met een externe kaartlezer. Ik vermoed dus dat de Zoombrowser niet goed is geïnstalleerd. Nu is de Zoombrowser niet zo gebruikersvriendelijk. Als je door hebt hoe de foto's opgehaald moeten worden, tja dan verdwijnt het venster. Na een tijdje verschijnt er een nieuw venster waarin je kan aangeven welke foto's je wilt ophalen. Dat vind ik best wel handig omdat je in 1 keer aan kan geven dat je alleen de nieuwste foto's wilt hebben. Die wachttijd tussenn die vensters schept verwarring. Waarschijnlijk worden de foto's 1 voor 1 ingelezen. De Zoombrowser wil de foto op het scherm laten zien. Ben je met wat anders bezig, dan verschijnt het venster niet. Even op de Zoombrowser pictogram klikken en het venster verschijnt wel. [quote:0da0ee0ead="Bas S"]Wat bedoel je met "Gebruik je WInXP? En dan de standaard plaatjes browser die gekoppeld is aan de Windows verkenner?"[/quote:0da0ee0ead]Als XP een map met plaatjes ziet, dan wil deze die automatisch laten zien. Dat is een traag kreng die op trage wijze allerlei opdrachten kan uitvoeren. [quote:0da0ee0ead="Bas S"]En wat bedoel je met 1e exemplaar alsnog verwijderen?[/quote:0da0ee0ead]Als ik automatisch roteren gebruik, wat op zich best wel handig is, dan krijg ik via de Zoombrowser tenminste 2 foto's met bijna dezelfde naam (toevoeging met r1 o.i.d.). Ik wil alleen de laatste hebben, alleen heeft de 1e foto de naam die ik graag aan die 2e foto zou willen toekennen. Tja, dan moet ik die ene foto verwijderen en vervolgens die andere van een andere naam voorzien. Dat is mij te bewerkelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...