Ga naar inhoud

Kwetsbaarheid LCD Scherm digitale camera


Aanbevolen berichten

Ik zit me te orienteren op diverse digitale camera's. Veel camera's hebben over hun LCD scherm nog weer een 'plexiglas' laagje. Mijn vorige camera, Fuji a201 had dat ook. Ik neem aan ter bescherming. Maar een camera waar nu mijn interesse naar uit gaat heeft dat niet. Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg. Om het simpel te zeggen: je kunt dan dus het LCD scherm indrukken ( als bv bij een laptop) en dat kan anders niet. Hoe kwetsbaar is zo'n scherm? Het formaat camera wat ik wil kopen gaat nl vaak in de broekzak en als daar ook sleutels bv bij in zitten.... Dan is zo'n extra glaslaag wel handig lijkt me of..? Verder vraag ik me af of je zo'n onbeschermd LCD scherm wel af kunt plakken met doorzichtig materiaal, om krassen te voorkomen. Dit deed ik met mijn vorige toestel wel.
Link naar reactie
Niet bang zijn voor een krasje lijkt me, maar een foto-camera samen met sleutels in de broekzak doe ik mogelijk enkel met een wegwerpcamera. Lichte krasjes op schermpjes zijn goed te verwijderen met een polijstmiddel, informeer eens bij een winkel voor mobieltjes. Plakfolie erover is zeker een goede manier; is soms aanwezig bij een nieuw apparaat, glanst echter net even minder mooi dan een onbeschermd display.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...