Ga naar inhoud

CRIMINEEL ! (Printer Soap)


Aanbevolen berichten

Hallo, Herinderen wij de beschuldigingen van de Consumentenbond aan Epson nog ? Wij weten allemaal dat inkt duur is en dat die beveiligingen in de printers niet altijd ten goede komen van onze portemenee.......maar nu dit : Heb nu al een tijdje mijn HP Deskjet 660c vervangen door een HP Deskjet 960c. Nu was mij al opgevallen dat de inktpatronen vrij snel leeg waren (je krijgt dan van die pop-up schermen dat de inkt leeg is en er gaat een lampje knipperen op de printer.). Nu had ik een zogenaamd 'leegpatroon' eens uielkaar gehaald om te kijken hoeveel inkt er nog in zat, want ik vertrouwde het zaakje niet. Nou, er zat nog vrij veel in ! Toen heb ik het niet gemeten. De laatste weken had ik weer allerlei kuren met mijn printen na een "inktpatroon vervangen" melding. De printen zagen er niet uit, of werden slechts half geprint. Nu heb ik het patroon vanmorgen vervangen en de oude heb ik weer opengemaakt. Wat blijkt ? Van het 42ml patroon zat er nog 12 ml (meer want heb niet alles eruit laten lopen) inkt in het patroon ! 12ml op 42ml is nogal wat....nietwaar ? En hoe zit het dan als je een kleinere patrooninhoud ?
Link naar reactie
De Consumentenbond heeft nederig excuses moeten aanbieden, omdat de beschuldiging niet klopte. Nu vind ik ook dat inkt veel te duur is, maar het verhaal van Epson dat er bewust inkt achter bleef in een patroon omdat volledig leegprinten schadelijk is voor de kop en de consument voor de restinkt niet betaalt, was waar. Wellicht dat hetzelfde voor HP geldt.
Link naar reactie
op zich geloof ik epson wle hoor ... Maar ik krijg op mijn hp 750 psc printer/scanner ook al heel vroeg een melding voor het vervangen van mijn patroon ... Dan na zo'n 50 volgeprinte ( alleen even over zwart :oops: ) textpagina's krijg ik popups over het vervangen van mijn inktbelletjes van de printsoftware van hp ... En dat is nu 15 geprinte foto's !! ( uiteraard met veel meer dan alleen zwart ) verder ... en nog geen streepjes of wat dan ook ... zou het dan toch ....... dat die marge wel erg ruim is genomen?? edit : ik d8 pas nog van : hey kijk nou 1200 berichtjes gebrouwen ... nu sta ik alweer op 1217 ... gaat best hard eigenlijk ... :p
Link naar reactie
[quote:160631c2bb="BrigitteW"]De Consumentenbond heeft nederig excuses moeten aanbieden, omdat de beschuldiging niet klopte. Nu vind ik ook dat inkt veel te duur is, maar het verhaal van Epson dat er bewust inkt achter bleef in een patroon omdat volledig leegprinten schadelijk is voor de kop en de consument voor de restinkt niet betaalt, was waar. Wellicht dat hetzelfde voor HP geldt.[/quote:160631c2bb] Voor HP geldt dat excuus niet, in tegenstelling tot Epson zit daar de printkop in de catridge en dus niet vast in de printer. In dat geval heb je dus ook geen restvoorraadje nodig want met je lege catridge gooi je ook de printkop weg en dus maakt het niet uit of die kop uitgedroogd is. Dus bij HP gewoon printen tot de afdrukken slecht worden.
Link naar reactie
[quote:08a5c24b5c="bvvelde"]De laatste weken had ik weer allerlei kuren met mijn printen na een "inktpatroon vervangen" melding. De printen zagen er niet uit, of werden slechts half geprint. Nu heb ik het patroon vanmorgen vervangen en de oude heb ik weer opengemaakt. Wat blijkt ? Van het 42ml patroon zat er nog 12 ml (meer want heb niet alles eruit laten lopen) inkt in het patroon ![/quote:08a5c24b5c] Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de kop verstopt zit en je daarom 'halve prints' krijgt. Zo heb ik een keer een Lexmark cartridge gehad (niet bepaald de goedkoopste) die ik halfvol weg heb moeten gooien omdat de kop verstopt zat en niet meer te fixen was. Wellicht was dat bij jouw HP ook het geval?
Link naar reactie
[quote:60b9c1cc3a="FoXiERotjEknoR"]Dan na zo'n 50 volgeprinte ( alleen even over zwart :oops: ) textpagina's krijg ik popups over het vervangen van mijn inktbelletjes van de printsoftware van hp ... [/quote:60b9c1cc3a]Ik heb al een stuk of 300 pagina's geprint met 1 cartridge met mijn oude HP Deskjet 540. (echt waar, ik heb ooit geprobeerd een boek te schrijven, en ben bij 60 A4tjes gestopt, allemaal wel een stuk of 3/4x uitgeprint, en dan natuurlijk gewone prints). Dus ik denk dat: + of er wordt tegenwoordig meer zwarte inkt gebruikt per letter (tuurlijk :S) + of mijn cartridge is 6x zo groot (zie je ut al voor je?) + of jullie worden zwaar genaaid Jochem
Link naar reactie
nopes we worden vet genaaid ... ik heb dat boek van harry potter uitgeprint ... de order of the phoenix en dat was 385 pagina's ... Die heb ik op de allerlichtste stand uitgeprint .. met alles zo laag mogelijk op de printer zelf ... bij de eigenschappen en ook die van het document en wat schertst mijn verbazing dat die inkthufter enkele printjes erna leeg was ... Daarvoor was er net een nieuwe ingeuploaderd ... a 21 euro ....
Link naar reactie
Hiervoor hab ik 3 jaar een hp deskjet 660c gehad en die had nooit geen problemen. Gewoon printen en zorgen dat er voldoende papier in de feeder zat. [quote:427966ebcb]De Consumentenbond heeft nederig excuses moeten aanbieden, omdat de beschuldiging niet klopte. Nu vind ik ook dat inkt veel te duur is, maar het verhaal van Epson dat er bewust inkt achter bleef in een patroon omdat volledig leegprinten schadelijk is voor de kop en de consument voor de restinkt niet betaalt, was waar. Wellicht dat hetzelfde voor HP geldt.[/quote:427966ebcb] Dat je de inktkop wil beschermen is ok, bij epson betaal je daar overigens niet te veel door, want er zit meer inkt in de cartridge dan vermeld volgens epson. Maar dat je 12ml van de 42ml inkt niet kan gebruiken ! Dat betekent dat meer dan 25% in het patroon achterblijft ! [quote:427966ebcb]Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de kop verstopt zit en je daarom 'halve prints' krijgt. Zo heb ik een keer een Lexmark cartridge gehad (niet bepaald de goedkoopste) die ik halfvol weg heb moeten gooien omdat de kop verstopt zat en niet meer te fixen was. Wellicht was dat bij jouw HP ook het geval?[/quote:427966ebcb] Dat lijkt me niet het geval, want ik krijg die meldingen van 'inkt is op vervang cartridge'. [quote:427966ebcb]+ of er wordt tegenwoordig meer zwarte inkt gebruikt per letter (tuurlijk :S)[/quote:427966ebcb] Er wordt idd meer inkt verbruikt door de hedendaagse printers. Simpelweg omdat de resolutie hoger is spuiten ze al meer inkt op het pappier. Zelfs in de zuinigste standen (grijstinten, snelle droogtijd, lage dekkingsgraad, geen beeldverbeteraar etc.) wordt er veel inkt verbruikt. Op zich geen probleem, maar dat het printen je dan onmogelijk wordt gemaakt door allerlij popup's en waarschuwingen en blokkeringen. En dat terwijl er (in mijn geval) nog ruim 12ml inkt aanwezig was. Wat ik mij verder afvraag is hoe het dan met de kleinere inktpatronen zit. In mijn geval bleef er in een 42ml patroon nog 12ml inkt zitten. Wat als je nou een 24ml inktpatroon hebt ? Kun je daar dan slechts 12ml van gebruiken (50% dus) ?
Link naar reactie
je hebt ook gewoon in de winkels chiprestters kopen ... die adverteren met dat ze het op alle printers doen enzo ik kan met de 750 pcs van hp gelijk na het insteken van de usbdraad en het geratel van windows gelijk printen en scannen en dergelijke ... zonder beperkingen en met dezelfde instelmogelijkheden ... alleen de software van HP staat er dan niet bij ... photo gedoe enzo dat is dan via een driver van windows ... Geen id eigenlijk welke nu beter zijn... die van windows of die van HP ( want die installeert gelijk al die software zooi erbij )
Link naar reactie
Het is mij opgevallen dat ik noot een waarschuwing van 'lege inktpatronen' onder linux kreeg. Je zou dus zeggen dat deze waarschuwing door de drivers worden afgehadeld, maar..... Toen ik na het plaatsen van een nieuw patroon linux starte werd er tijdens het booten spontaan een zelftestpagina geprint....lijkt mij dat er dan toch ook hardwarematig iets actief is.... Binnenkort de pc maar opnieuw installeren en dan eens zonder de HP drivers proberen te printen...hopenlijk helpt dat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...