Ga naar inhoud

SATA-RAID icm WinXP


Aanbevolen berichten

Ik heb net mijn nieuwe systeem in mekaar gezet, power erop, SATA-RAID-array aangemaakt en probeer nu tevergeefs WinXP-Pro te installeren. Volgens mijn MoBo-handleiding moet ik de op de MoBo-CD vermelde SATA-RAID drivers op floppy zetten, WinXP-CDROM booten en tijdens de systeem check op de F6 toets drukken. Hier zou er dan gevraagd moeten worden om de eerdergenoemde flop en na installatie van de nodige SATA-RAID drivers zou WinXP verder moeten gaan. Echter, na al het bovenstaande gedaan te hebben blijkt mijn F6-toets tijdens het opstarten van XPPro setup niet te reageren! Ik heb van alles geprobeerd (ook installatie van Win2000Pro (zelfde probleem)) maar zie waarschijnlijk iets over het hoofd... Bij opstarten met een Win98 CD kan ik met FDISK echter wel een partitie aanmaken. De totale schijfruimte die aan wordt gegeven wijkt echter iets af van de werkelijkheid: 38 GB ipv 240GB, maar er wordt in ieder geval 1 schijf gezien! Het lijkt er dus op dat de controller gewoon werkt... Ik heb op deze partitie Win98 proberen te installeren, maar na het kopieren en paar keer opstarten word ik verrast door enkele ' Fatale Uitzonderingen' .. Heeft iemand ervaring met dit probleem en kan mij wellicht een tip geven hoe nu verder te gaan? Bedankt! ElMel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...