Ga naar inhoud

pda en netwerk


Aanbevolen berichten

Voor zover ik weet gaat dat niet via het USB kabeltje. Bij mijn iPaq 3600 werkt het in elk geval niet met USB. (Ik meen me trouwens te herinneren dat het met lllLinux op de PC wel zou moeten werken, maar misschien moet je dan ook Linux op je PDA zetten.) Zit er Bluetooth op je PDA? Dan kun je beter een blouetooth usb adaptertje voor je desktop kopen, en kun je daarmee surfen.
Link naar reactie
Hallo allemaal, Het is mogelijk. Ik heb onlangs ook een iPaq gekocht, en kan - mits de pocket pc zit aangesloten op een computer/laptop met internetverbinding - via de Internet Explorer Pocket Edition (bijgeleverd) website bekijken. De meeste sites zijn echter niet geschikt voor deze schermgrootte. Via AvantGo kun je ook 'pocket-sites' synchroniseren, waardoor je de actuele TV-gids, Krant (ook nl) weerberichten e.d. kunt actualiseren. 's morgens even inprikken en zonder 1 toetsaanslag is alles up to date. Voor echt internetten is het een beetje zinloos als je 30 cm van een pc af zit. De luxere modellen met ingebouwde wifi zijn natuurlijk een ander verhaal. Bij mij gaat het gewoon via het usb-kabeltjes. Groeten, Patrick
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:4684f8e1b2="paulverkerk"]hallo ik ben van plan een pda aan te schaffen met pocket pc 2003. Hierover heb ik alleen de volgende vraag. Kan ik met de pda internetten met het meegeleverde usb kabeltje of moet ik daarvoor een compact flash netwerkkaartje voor aanschaffen?? ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt voor de moeite! Groetjes, Paul[/quote:4684f8e1b2] Ja je kan internetten op je pda via het meegeleverde usb kabeltje. Gewone sites zijn echter lastig (lees veel scrollen). Gelukkig zijn er ook al sites die hier rekening mee houden en een speciale pda versie van hun site hebben. CF Netwerkaart heb je twee soorten:"normaal" (UTP) en "draadloos" (WLAN/Wifi). Met een PDA zou ik voor draadloos gaan. Lekker draadloos internetten. Je hebt dan echter wel ook een wiresless PC kaart nodig in je pc of een wiresless hotspot/hotspot router die je toevoegd aan je netwerk (zie cursus op Computer!Totaal site of in een van de laaste bladen staat ie ook). Met een CF WLAN/Wifi kaart kun je in ook "on the road" internetten in de toekomst (en in sommige plaatsen in steden nu). Er zijn op internet echt onwijs veel sites over wlan/wifi: Alvast een link als voorbeeld: - http://wi-fi.pagina.nl/ Voor alles over Pocket PC kijk je op: - http://www.pocketpc-club.nl
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...