Ga naar inhoud

Mijn tweede harde schijf is weg


Aanbevolen berichten

Ik had 2 harde schijven C en D. Bij het formatteren van de C-schijf is er waarschijnlijk iets mis gegaan, want ik ben mijn D (2e harde) schijf kwijt. D.w.z. hij is er nog wel maar wordt niet herkend door windows. (Bij opstarten zie ik hem wel bij de beschrijving staan). Mijn CD-rom station is nu plotseling D (was E) geworden en mijn brander E (was F). Hoe kan ik mijn 2e harde schijf weer actief krijgen??? John
Link naar reactie
winsonjohn, welkom op het forum. Vertel ons even wat meer: hoe geformateerd? ben je in je kast geweest? wordt je schijf in de bios nog herkend (vlak na het opstarten, in het witte kadertje: staan daar nog 2 schijven vermeld?) Mijn eerste idee is dat je nieuwe C in fat32 geformateerd is terwijl vroegere schijf nfts geformateerd is. (is maar een eerste, snel idee) Verder geef ik je ook de raad even de handleiding van het forum door te nemen (handig als je begint) en eventueel de search (knop Zoeken, staat bovenaan) te gebruiken want jouw vraag kwam al wel enkele keren langs... Enfin: vertel ons eerst eens iets over bovenstaande vragen... :D
Link naar reactie
[quote:d309922317="winsonjohn"]Dit was alles wat er stond niks over status of volume.[/quote:d309922317] Aleen had je jouw fdisk /status output beter kunnen posten met Code, dus zo als deze [code:1:d309922317] Schijf Station MB Vrij Gebruikt 1 27196 100% 2032 2 8056 100% C: 1341 D: 1004 251 5460 [/code:1:d309922317] Op Schijf Station 1 in mijn PC zijn er geen FAT partities, dus ook geen letters. Als je output gewoon post dan verdwijnen op één na alle spaties.
Link naar reactie
NTFS staat voor "New Technology File System". Het is een bestandssyteem speciaal ontwikkeld voor Windows NT, 2000 en XP. NTFS zal echter in FDISK verschijnen als een "NON-DOS" partitie, maar dat zie ik niet staan. Omdat je toch niet meer Output hebt, hoef je je Output ook niet in een Code te plaatsen. (Code zie je bovenaan staan, in het venster waarin je je bericht schrijft). Als je je output daarin plakt, verschuiven de letters niet. Wat is trouwens de capaciteit van beide schijven?
Link naar reactie
Het is net of schijf C (toch) niet geformatteerd is, of dat er geen partities op staan (?). De melding 100% krijg je namelijk ook als een schijf niet is geformatteerd. Kan je je tweede harde schijf (D) fysiek loskoppelen van je PC en dan de C-schijf opnieuw partitioneren en formatteren? Uitleg: http://www.theseend.net/computer/fdisk.php Ik neem aan dat er op de tweede schijf data staat, dus let er goed op dat je de goede schijf te pakken hebt. :wink:
Link naar reactie
Winsonjohn, ik denk eerder dat er iets mis is je tweede harddisk. Als de partitie op de tweede schijf inderdaad fat32 is en geen letter heeft, dan staat 100% waarschijnlijk onder Vrij. In dat geval is de partitie van die tweede harddisk verdwenen. Wellicht kun je deze terrug krijgen met Drive Rescue. http://63.141.194.5/rescue/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...