Ga naar inhoud

Computer wil niet meer van harde schijf opstarten


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Mijn computer was vastgelopen en ik moest 'm dus resetten. Probleem: Ik krijg een melding 'ongeldige systeemdiskette'.Ik krijg 'm dus niet meer van harde schijf opgestart.Ik heb m'n opstartdiskette erin gedaan en 'win' geprobeerd.Dat werkte ook niet.Toen heb ik 'fdisk/mbr' geprobeerd,dat werkte ook niet.Is m'n harde schijf gewoon kapot of kan ik 'm nog redden? Alvast bedankt. :cry:
Link naar reactie
Er is in ieder geval wat misgegaan. De kans dat de schijf kapot is acht ik vrij groot. Welk merk, type harde schijf betreft het? Heb je de harde schijf al getest met een diagnostisch programma zoals Powermax (Maxtor) of Seatools (Seagate)? Heb je gecontroleerd of de bestanden nog op de C: schijf staan? Je meldt alleen dat je Win hebt proberen op te starten. Echter wat er misgaat dat meldt je niet. Als er nog bestanden op de schijf staan, dan kan de schijf nog wel okay zijn. Het slechte nieuws is dat er altijd een oorzaak is. Dus het is of een virus, of een ongelukkige samenloop van omstandigheden of een defecte harde schijf. Heb je de laatste tijd iets bijzonder gemerkt aan je computer?
Link naar reactie
[quote:117c3d58fd="Intercity"]Gelukkig,na het formatteren van m'n harde schijf is het opgelost. :)[/quote:117c3d58fd] Ik zou nog steeds een testprogramma gaan draaien. Als de schijf kapot is, dan krijg je vroeg of laat weer problemen. En dat is dus zonde van je tijd. Bedenk dat een harde schijf niet zomaar crasht. Deze week gaat bij mij Seagate schijf nummer 3 terug naar de distributeur, hoewel er nog maar 1 maandje garantie resteert ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...