Ga naar inhoud

graag advies over aankoop Notebook....


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben nieuw op deze message board en misschien kunnen jullie me een beetje op weg helpen. Ik heb totaal geen ervaring met notebooks, maar wil er binnenkort één aanschaffen. Ik wil de notebook hoofdzakelijk voor tekstverwerking, webdesign en spellen spelen gebruiken. Nu lijkt deze notebook me heel geschikt, veel mogelijkheden enz. Packard Bell Easynote E3245: Met o.a.: Mobile AMD Athlon XP 2400+ / 2.0 Gigahertz processor 60 Gigabyte harddisk 512 Mb DDR intern geheugen 512 Kb cache geheugen 266 MHz. front side bus 8x24x10x24 Combo DVD/ CD-RW 56K modem S3 Pro Savage 8 videokaart 32 Mb DDR shared videogeheugen S-Video out geluidskaart geïntegreerde speakers microfoon / hoofdtelefoon aansluiting 4-in-1 geheugenkaartlezer (SD/MMC/MS/SM) 4 USB 2.0 aansluitingen 10/100 netwerkaansluiting FireWire aansluiting geïntegreerd touchpad inclusief externe monitor aansluiting Li-ion accu gewicht: 3.0 kg Windows XP Home edition besturingsprogramma met 1 jaar Pickup, Repair & Return garantie Softwarebundel: MS Word 2002 Antivirus 2003, Master CD creator, Power DVD, Zoo Tycoon en vele andere softwaretitels. Heeft iemand ervaring met packard Bell notebooks en zijn ze goed? If not, wat voor merk/type raden jullie dan aan? Bij voorbaat dank, DD4me2 :)
Link naar reactie
Ben persoonlijk niet zo'n PB man lees hier en daar maar eens veel problemen / geen fijne helpdesk enz. Welke goed zijn, meestal de dure.. :lol: Nee, geintje we hadden laatst al een beetje een discussie hier over, en toen kwam de naam dell vaak voor.. Persoonlijk vindt ik acer een fijn merk.. Maarja ik type het al dat is persoonlijk.. Groeten Gerwin..
Link naar reactie
Ik heb erg goede ervaringen met Dell laptops. Ze zijn betrouwbaar, gaan niet snel kapot, en ze hebben goede prestaties. Vroeger werkte ik altijd met Toshiba's, ook fijne laptops (nouja, niet alle modellen...) Het fijne van Dell laptops vind ik dat je ze zelf kunt samenstellen. Kijk maar eens op www.dell.nl En eh nee, ik ben geen Dell verkoper, maar gewoon een tevreden gebruiker :P
Link naar reactie
dat PB laptopje dat je hebt uitgekozen is niet echt geschikt voor games, de videokaart is niet echt denderend... Neem in elk geval, als je behoorlijk wilt gamen (post ff welke games je wilt gaan spelen op het apparaat) op de laptop een videokaart die NIET gebruik maakt van shared geheugen. Je hebt tegenwoordig laptops met behoorlijke videokaarten, bijvoorbeeld een mobile radeon 7500/9000 of een mobile geforce fx 5200. Ik zou, voor je een laptop koopt, je uitgebreid orienteren, kijk bijvoorbeeld of het toetsenbord en de afwerking van een laptop je bevallen. Dit is gewoon een kwestie van uitproberen in de winkel. Ik heb zelf een IBM laptopje, een goed laptopje, lekker stil en een fantastisch toetsenbord.
Link naar reactie
Bedankt voor je reaktie. *S* Ik had al wel wat gelezen hier over PB. Ik zit ook nog te twijfelen. Binnenkort komt er een nieuwe Easynote E3 uit, een white special edition en ik wacht nog even af wat de specificaties zijn voor die en onderwijl blijf ik me verder orienteren. [b:a189766b61]DD4me2[/b:a189766b61] [quote:a189766b61="gerwin111"]Ben persoonlijk niet zo'n PB man lees hier en daar maar eens veel problemen / geen fijne helpdesk enz. Welke goed zijn, meestal de dure.. :lol: Nee, geintje we hadden laatst al een beetje een discussie hier over, en toen kwam de naam dell vaak voor.. Persoonlijk vindt ik acer een fijn merk.. Maarja ik type het al dat is persoonlijk.. Groeten Gerwin..[/quote:a189766b61]
Link naar reactie
Wel het zal hoofdzakelijk Bicycle board games and card games zijn en Delta Force series (3D shooters) en wat strategy games. Zoals ik al zei zal het waarschijnlijk toch hoofzakelijk voor webdesign zijn, wat ik mezelf wil gaan leren. Ik ga zeker nog verder kijken, zoals ik zei tegen een andere poster, A.S. donderdag geeft PB informatie vrij over een nieuwe serie Easynote E3 met white limited edition en ik wacht nog even die af, onderwijl blijf ik rondkijken. Bedankt voor je reaktie. :) [b:38ddf8b1f8]DD4me2[/b:38ddf8b1f8] [quote:38ddf8b1f8="jackdegek"]dat PB laptopje dat je hebt uitgekozen is niet echt geschikt voor games, de videokaart is niet echt denderend... Neem in elk geval, als je behoorlijk wilt gamen (post ff welke games je wilt gaan spelen op het apparaat) op de laptop een videokaart die NIET gebruik maakt van shared geheugen. Je hebt tegenwoordig laptops met behoorlijke videokaarten, bijvoorbeeld een mobile radeon 7500/9000 of een mobile geforce fx 5200. Ik zou, voor je een laptop koopt, je uitgebreid orienteren, kijk bijvoorbeeld of het toetsenbord en de afwerking van een laptop je bevallen. Dit is gewoon een kwestie van uitproberen in de winkel. Ik heb zelf een IBM laptopje, een goed laptopje, lekker stil en een fantastisch toetsenbord.[/quote:38ddf8b1f8]
Link naar reactie
[quote:68b838ba85="spiderned"][quote:68b838ba85="DD4me2"] Zoals ik al zei zal het waarschijnlijk toch hoofzakelijk voor webdesign zijn, wat ik mezelf wil gaan leren. [/quote:68b838ba85] Nu nog ff leren hoe je moet quoten :wink: Die "moeten" namelijk [b:68b838ba85]voor[/b:68b838ba85] je reactie daarop staan.[/quote:68b838ba85] Oops bedankt, ik ben nieuw op dit type forum, dus bedankt dat je me erop wijst. :oops: Groetjes, DD4me2 (surfend naar Acer.nl en Dell.nl voor some window shopping. *G* )
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nog steeds geen notebook gekocht, maar ga nu naar alle waarschijnlijkheid een Acer Travelmate 800 Lci kopen. Specificaties: Intel® Centrino™ mobile technology Intel® Mobile Pentium® 4-M processor 1,3Ghz 1024KB L2 Cache, integrated on chip Intel® 855PM chipset 400 Mhz Front Side Bus 15" TFT color display Max. resolution 1400x1050 16.7M colors ATI® Mobility Radeon 9000® , dedicated 64MB DDR video memory (TM634) Simultaneous LCD & CRT display, DualView support 512 MB DDR-266 SDRAM (2* 256MB) 40GB HDD max. 2048 MB on Dual soDIMM sockets Internal DVD&CDRW combo External USB FDD or AcerMedia bay FDD (both optional) Smart Card Reader incl. 2x smartcard Internal 56 Kbps modem, Ethernet 10/100 LAN Integrated Acer Invilink wireless solution 802.11a+b dual band & Integrated Bluetooth! SoundBlaster-Pro and MS DirectSound-compatible with 3D audio system with two speakers S-video out, Firewire (IEEE-1394), 1x PC Card slot, 4x USB 2.0, 1x FIR, 1x parallel EPP/ECP complient, 1x 100pin docking port Ergonomic keyboard with EURO-key ACPI 2.0 compliant Li-ion batt.pack; 70Watt AC adapter Norton AntiVirus™ (90Days trail), CyberLink® PowerDVD Acer Notebook Manager, NTI® CD Maker™ Operating system: Microsoft® Windows XP Professional NL version Dimensions: 33,0 (b) x 27,2 (d) x 2,95 (h) cm Weight 2.69Kg 15" LCD Optional: EasyDock portreplicator or I/O replicator serial cable Op Kieskeurig. nl vele goede recenties van gebruikers en zo te zien ook een goede grafische kaart om eventueel wat games op te spelen, niet te zwaar en niet te duur, en een ander voordeel, ik kan hem waarschijnlijk bij de computerboer om de hoek bestellen, mits hij er tenminste niet weer een smak geld op gooit, want per online winkel verschillen de prijzen al heel veel. Maar morgen ga ik eens informeren. Als hij te duur is ga ik hem online bestellen. DD4me2
Link naar reactie
Prima keus die TM! Ik gebruik em nu 3 maanden en heb niets anders dan lof over het apparaat. Is zeer compleet met 15" en 64 mb dedicated radeon 9000 kaart. Verder is ie onwijs stil. Overigens zit er geen P4-M in. Deze Acer bevat de Centrino technology. Daardoor is ie lichter en stiller dan andere laptops en in de chipset zit een ingebouwde Wifi kaart (overigens valt het bereik daarvan behoorlijk tegen heb k ondervonden). De P-M 1,3 ghz komt overigens ongeveer overeen met een P4-M 2 ghz. Enige minpunt vond ik het ontbreken van een windowsXP cd. Acer heeft ervoor gekozen windows, norton antivirus en de overige software op rescue-cds onder te brengen. Maar dat is persoonlijk. Is gewoon een heel mooi en compleet apparaat!
Link naar reactie
[quote:9ca7c15f43="Outshine"]Prima keus die TM! Ik gebruik em nu 3 maanden en heb niets anders dan lof over het apparaat. Is zeer compleet met 15" en 64 mb dedicated radeon 9000 kaart. Verder is ie onwijs stil. Overigens zit er geen P4-M in. Deze Acer bevat de Centrino technology. Daardoor is ie lichter en stiller dan andere laptops en in de chipset zit een ingebouwde Wifi kaart (overigens valt het bereik daarvan behoorlijk tegen heb k ondervonden). De P-M 1,3 ghz komt overigens ongeveer overeen met een P4-M 2 ghz. Enige minpunt vond ik het ontbreken van een windowsXP cd. Acer heeft ervoor gekozen windows, norton antivirus en de overige software op rescue-cds onder te brengen. Maar dat is persoonlijk. Is gewoon een heel mooi en compleet apparaat![/quote:9ca7c15f43] Bedankt voor je ervaring met Acer TM. Ik ben bij de computerboer om de hoek geweest maar ga hem toch maar online bestellen, want hij vertelde me na contact met zijn leverancier gehad te hebben, dat hij hem niet voor de prijs kan verkopen die ik bij de online winkels zag. Dus online bestellen dan maar. :) [b:9ca7c15f43]DD4me2[/b:9ca7c15f43]
Link naar reactie
[quote:590c04eabb="Outshine"]Prima keus die TM! Ik gebruik em nu 3 maanden en heb niets anders dan lof over het apparaat. Is zeer compleet met 15" en 64 mb dedicated radeon 9000 kaart. Verder is ie onwijs stil. Overigens zit er geen P4-M in. Deze Acer bevat de Centrino technology. Daardoor is ie lichter en stiller dan andere laptops en in de chipset zit een ingebouwde Wifi kaart (overigens valt het bereik daarvan behoorlijk tegen heb k ondervonden). De P-M 1,3 ghz komt overigens ongeveer overeen met een P4-M 2 ghz. Enige minpunt vond ik het ontbreken van een windowsXP cd. Acer heeft ervoor gekozen windows, norton antivirus en de overige software op rescue-cds onder te brengen. Maar dat is persoonlijk. Is gewoon een heel mooi en compleet apparaat![/quote:590c04eabb] Ivm de grafische kaart...dedicated zeg je. Speel jij veel games op je laptop? Hoe gaan die? Speel je battlefield? Of iet of wat zware games? Zou je kunnen zeggen hoe de laptop daarmee omgaat? Alvast bedankt!! ik vind deze laptop ook goed uitzien maar zou er ook graag goed mee kunnen games vandaar mijn vraag..
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
[quote:15c05a4ca5="Outshine"]Prima keus die TM! Ik gebruik em nu 3 maanden en heb niets anders dan lof over het apparaat. Is zeer compleet met 15" en 64 mb dedicated radeon 9000 kaart. Verder is ie onwijs stil. Overigens zit er geen P4-M in. Deze Acer bevat de Centrino technology. Daardoor is ie lichter en stiller dan andere laptops en in de chipset zit een ingebouwde Wifi kaart (overigens valt het bereik daarvan behoorlijk tegen heb k ondervonden). De P-M 1,3 ghz komt overigens ongeveer overeen met een P4-M 2 ghz. Enige minpunt vond ik het ontbreken van een windowsXP cd. Acer heeft ervoor gekozen windows, norton antivirus en de overige software op rescue-cds onder te brengen. Maar dat is persoonlijk. Is gewoon een heel mooi en compleet apparaat![/quote:15c05a4ca5] hoi een vraagje welke notebook heb ji jnu gekocht?en hoe bevalt hij jou nu :roll: groetjes peter
Link naar reactie
[quote:30f2b484d8="DD4me2"][quote:30f2b484d8="Outshine"]Prima keus die TM! Ik gebruik em nu 3 maanden en heb niets anders dan lof over het apparaat. Is zeer compleet met 15" en 64 mb dedicated radeon 9000 kaart. Verder is ie onwijs stil. Overigens zit er geen P4-M in. Deze Acer bevat de Centrino technology. Daardoor is ie lichter en stiller dan andere laptops en in de chipset zit een ingebouwde Wifi kaart (overigens valt het bereik daarvan behoorlijk tegen heb k ondervonden). De P-M 1,3 ghz komt overigens ongeveer overeen met een P4-M 2 ghz. Enige minpunt vond ik het ontbreken van een windowsXP cd. Acer heeft ervoor gekozen windows, norton antivirus en de overige software op rescue-cds onder te brengen. Maar dat is persoonlijk. Is gewoon een heel mooi en compleet apparaat![/quote:30f2b484d8] Bedankt voor je ervaring met Acer TM. Ik ben bij de computerboer om de hoek geweest maar ga hem toch maar online bestellen, want hij vertelde me na contact met zijn leverancier gehad te hebben, dat hij hem niet voor de prijs kan verkopen die ik bij de online winkels zag. Dus online bestellen dan maar. :) [b:30f2b484d8]DD4me2[/b:30f2b484d8][/quote:30f2b484d8] kunt u me meer vertellen over de viseokaart die er in zit is deze al verouderd?omdat er nu al weer de 9200 /9400 en de 9600 kaarten zijn?? groetjes peter
Link naar reactie
Er zit zover ik weet een Radeon 9000 kaart in, en voor mij voldoet hij goed. Ik speel eigenlijk het meest spellen op mijn notebook en ik heb op een paar kleine probleempjes na geen klagen. (probleempjes zijn hoofdzakelijk het plotseling terug gooien naar je desktop als ik sommige spellen opstart. Ik ben benieuwd hoe Sims 2 er op loopt, want ik ben van plan om die zeker te kopen en te gaan spelen om mijn notebook. Ik speel hoofdzakelijk spellen op mijn notebook omdat mijn desktop eigenlijk hard aan een upgrade toe is, en dus niet echt lekker meer loopt. Mij bevalt deze notebook zeer goed en ik heb zeker geen spijt dat ik deze gekocht heb. Al zou ik in de toekomst misschien toch meer voor de Promedion gaan wat geloof ik een pure games notebook is. Maar die is een stuk zwaarder dus niet echt geschikt om mee op pad te gaan. Maar dat zou voor mij geen probleem zijn daar ik hem toch meestal thuis gebruik. DD4me2
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...