Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Als ik bij verscheidene sites kijk hoe duur geheugen is dan kom ik er al snel achter adt dit bij elke site andres is aangegeveen op de ene site met een pc266 ander pc2100 en anders alleen met megaherzten...wat wil dat pczoveel zeggen want er staat hier dat in mijn computer pc2100 tot pc2533 kan maar die zie ik nergens staan bij een verkoopsite..wie kan mij helpen en moet je perse dit er in zetten of kun je er ook iets nieuwers in zetten
Link naar reactie
Uit de FAQ: [quote:632568cd62]Geheugentypen De meeste computers gebruiken SDRAM, DDR-SDRAM of RDRAM geheugen. De verschillen tussen die typen worden hieronder uitgelegd. SDRAM is het oudste geheugentype. Het staat voor Synchronised Direct Random Access Memory. Het bestaat met de snelheden 60MHz, 66MHz, 100MHz en 133MHz. Dit heet respectievelijk PC60, PC66, PC100 en PC133. Een SDRAM module verzend 64 bits per klokcyclus, ofwel 8 bytes. Een kloksnelheid van 100MHz betekent dat 100.000.000 klokcycli per seconde gemaakt worden, maal 8 bytes geeft dat 800.000.000 bytes per seconde, ofwel 800MB/s bandbreedte. PC60 = 480MB/s PC66 = 533MB/s PC100 = 800MB/s PC133 = 1067MB/s DDR-SDRAM is de opvolger van SDRAM. De afkorting betekent Double Data Rate - Synchronised Direct Random Access Memory. Het werkt met de snelheden 100MHz, 133MHz, 166MHz en 200MHz. Het verzend ook 64 bits tegelijk, maar dat gebeurt twemaal per klokcyclus. Daarom zeggen we dat de effectieve kloksnelheden respectievelijk 200MHz, 266MHz, 333MHz en 400MHz zijn. De bandbreedte is te berekenen door de effectieve kloksnelheid te vermenigvuldigen met 64 bits. Voor effectief 200MHz maakt dat 1600MB/s. De naamgeving voor DDR-SDRAm is een beetje verwarrend, afwisselend gebruiken mensen de effectieve kloksnelheid en de bandbreedte. Bijvoorbeeld DDR333 is precies hetzelfde als PC2700. DDR200 = PC1600 = 1600MB/s DDR266 = PC2100 = 2133MB/s DDR333 = PC2700 = 2667MB/s DDR400 = PC3200 = 3200MB/s RDRAM werd vroeger gebruikt in de duurste Pentium 4 systemen. Het staat voor Rambus Direct Random Access Memory. Oorspronkelijk was het bedoeld door Intel en Rambus om SDRAM op te volgen, maar het verloor de concurrentiestrijd met DDR-SDRAM. RDRAM werkt door slechts 16 bits per klokcyclus op een hogere kloksnelheid te verzenden dan DDR geheugen. Een typische snelheid is effectief 1066MHz, voor een bandbreedte van 2133MB/s [/quote:632568cd62] En je kan sneller geheugen gebruiken dan je pc ondersteunt, alleen draait hij dan gewoon op langzamere snelheid (dus in principe is het alleen maar geldverspilling als je snellere neemt...) Alleen weet ik niet zeker of je DDR in combinatie met SDR geheugen kan nemen...
Link naar reactie
waarschijnlijk is dat ook nog EDO ram wat daar inzit drunkie ... En daar kun je geen nieuwer sd of ddr inproppen ... Is het gewoon sd ram dan zou het backwards compatible moeten zijn ... EDo ram is trouwens nog te koop bij alternate d8 ik en anders neem je die hele bak toch mee naar de winkel .. laat je het lekker door hen het erin prakken ...
Link naar reactie
Veel moederborden uit die tijd bieden de keuze tussen EDO of SDRAM. Je moet alleen wel even oppassen: -De huidige dimm's (GEEN ddr) zijn 3.3V maar toen is er ook 5V SDRAM op de markt geweest. Je zal dus in je moboboekje moeten kijken welk type ondersteund werd. -Veel van die oude mobo's hadden maar capaciteit voor 64 MB modules, en vaak ook nog eens maar 1 DIMM slot, dus dan schiet je er alsnog niet veel mee op denk ik. (64 mb was al uitzonderlijk in die tijd, de meesten moesten het met 16 of 32 Mb doen) Verder is idd PC133 gewoon een hogere speed rating, maar fysiek gelijk aan PC100. Dus in theorie zou het moeten werken. Vervelend is alleen dat het ook nogal eens voorkomt dat het niet werkt, maar dat zou je moeten proberen.
Link naar reactie
Het is gewoon sd wat ik heb en versie weet ik niet wel 64 bit maar dat is alle sd ram. Het is een standaart Digital venture FX-2 FR-DAA01-CA. er is meer info over te vinden op [url]http://h18000.www1.hp.com/legacysupport/digital/venfx2.html[/url] ik wel van wat een plaatje gemaakt ik hoop dat je daar wat aan hebt. [img:f9138c719e]http://members.lycos.nl/phptesten/specevacation.jpg[/img:f9138c719e] Ik hoop dat je hier wat mee kan. Daniël
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...