Ga naar inhoud

Onbekende Printerkabel


Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje geleden een 2de handse printer gekocht en daar zat geen printerkabel bij. Nu heb ik er eentje hier liggen (de standaard, die platte) en ik nam aan dat ie wel paste. Nu heb ik dus (stom genoeg!) niet gekeken naar de aansluiting op de achterkant. Tot mijn grote verbazing was hij niet plat maar rond :-? :o dit heb ik dus nog nooit gezien. Het lijkt eigenlijk wel op een seriele muis en/of toetsenbord aansluiting. Rond met een aantal gaatjes erin. Het merk is: HP DeskWriter 540 Iemand enig idee wat voor een printerkabel ik moet hebben?
Link naar reactie
[quote:8b6a71bf67="Alexander Online"]DIN is van oudere toetsenborden[/quote:8b6a71bf67] En oude radio's, bandrecorders, cassetterecorders, noem maar op. TJa, IBM was niet de eerste die de plug wel handig vond. De kabel is overigens echt en heeft niets van doen met toetsenborden en zo. Oh ja, de nieuwere Macintosh printers gebruiken de kleine Din steker, ook wel mini Din genoemd (evengroot als een PS/2 steker maar met meer pennen).
Link naar reactie
Ik heb ffies m'n 2 macintoshjes bestuurdeerd. De iMac doet nix meer met DIN (alleen usb en netwerk kaartje), de Clasic die we hebben staan heeft echter 1 ronde plug (de printer), ter groote van een PS/2 plug en met 8 kleine pinnetjes. De toetsenbord aanluiting is van hetzelfde soort, maar dan met 4 kleine pinnetjes, en 1 brede pin, die waarschijnlijk bedoelt is om de plug er goed om in te steken. Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...