Ga naar inhoud

Geheugen probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel 1 module van 512mb in gebruik en wil dit uitbreiden met nog een andere module ook van 512mb. Volgens de handleiding van mijn moederbord kan ik 3 van zulke modules plaatsen. Verleden week heb ik al een 512mb OEM module geprobeerd en gisteren een module van het merk Legacy maar met beide heb ik echter dezelfde problemen. Bij het starten wordt het geheugen keurig geteld maar na ongeveer een half uur komt Windows met een blauw scherm en de mededeling dat er afgesloten moet worden. Bij mijn eerste pogingen heb ik meerdere malen een herstart uitgevoerd en telkens kwam na het half uur dezelde melding. Het nieuw geplaatste geheugen eruit en alles loopt weer zoals het moet, ik merk dan wel dat de temparatuur binnen in de kast beduidend hoger is dan normaal.kan die foutmelding met de temparatuur te maken hebben. Weet iemand een oplossing?
Link naar reactie
Als ik de modules apart gebruik dus telkens er maar één in dan gebeurt er niets d.w.z. alles loopt normaal. Beide zijn PC 133 en ja dat blauwe scherm staat helemaal vol met dat het systeem afgesloten moet worden en begint inderdaad met die code van zoiets van 1x000001. Alle nieuwe soft- en hardware moet worden verwijderd enz. Kan het nog verschil maken dat de chips op de ene module 64mx4 en op de andere 32mx8 zijn. Ik gebruik Windows XP Prof.
Link naar reactie
Ok, hier de complete tekst van het blauwe scherm: Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren: Controleer of alle nieuwe hardware en sofyware op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe Windows-updates zijn die u nodig hebt. Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit. Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen. Technische informatie (mogelijk in het Engels): *** STOP: 0x0000000A (0x043AF2B8, 0x00000002, 0x00000001, 0x804EFBBA) En na een module eruit gehaald te hebben en opnieuw starten komt Windows met de handtekening van de fout: BCCode: a BCP1 : 043AF2B8 : BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000001 BCP4: 804EFBBA OSVer: 5_1_2600 SP: 1_0 Product: 256_1 In het programma Error Messages for Windows kan ik echter over deze fout(en) niets terugvinden!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...