Ga naar inhoud

externe HD wil niet..


Aanbevolen berichten

[quote:d23ac73248="blob"]Windows XP ziet alleen bij apparaatbeheer "onbekend apparaat" .[/quote:d23ac73248] In Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo > Onderdelen > Opslag > USB zou toch info te zien moeten zijn. Ik heb zelf alleen maar een USB zipdrive. Systeminfo > Onderdelen > Opslag > USB geeft daarover de volgende info. [code:1:d23ac73248]Algemeen volume STORAGE\REMOVABLEMEDIA\7&16167696&0&RM IOMEGA ZIP 250 USB Device USBSTOR\DISK&VEN_IOMEGA&PROD_ZIP_250&REV_79.U\20323900110D6000&0 Iomega USB Bus Powered Zip 250 USB\VID_059B&PID_0032\20323900110D6000 [/code:1:d23ac73248] Welke info toont bij jou Opslag > Probleemapparatuur?
Link naar reactie
[quote:75d2084fe6="blob"]En ook in syst.> apparaatbeheer > hardware > USB controllers staat : onbekend apparaat. [/quote:75d2084fe6] Maar wat staat er dan in apparaatbeheer bij Overige apparaten? Heb je overigens nog wel andere USB(2) apparaten die wel werken? Als je op zo een onbekend apparaat dubbelklikt is er dan nog info bij apparaatstatus? Heb je overigens WinXP Service pack 1 geinstalleerd? Meer info: http://www.usbman.com/winxpusbguide.htm
Link naar reactie
Gebruik je WInXP met SP1? Of gewoon WinXP? Wat mij bijvoorbeeld opviel was dat toen ik recentelijk mijn USB-SCSI kabeltje ging uitproberen, de driver gewoon in WinXP zat. Toen ik dat een jaar terug had uitgeprobeerd, heb ik getest met de Win2000 drivers in WinXP. Aangezien dit een nieuwe installatie is met SP1, vermoed ik dat de driver dan misschien in SP1 zat. Zolang WIndows een onbekend apparaat ziet, dan kan dat een aantal dingen betekenen: 1. De juiste drivers zijn niet beschikbaar 2. De verkeerde drivers zijn beschikbaar 3. Het apparaat is defect 4. Overig ...
Link naar reactie
Maar wat staat er dan in apparaatbeheer bij Overige apparaten? Overige apparaten, apparaat werkt correct. XP herkend een onbekend apparaat. Volgens de handleiding moet XP het ding herkennen, zoniet dan FDISK. Kan ik dit doen via de USB aansluiting of moet dat anders ? De handleiding zegt het als volgt; 4) Win Me/2000/XP 4.1) The USB2.0 Storage System is supported by Mass Storage Device in Win Me/2000/XP system directly. You don't need to install any drivers. 4.2) If the USB2.0 Storage System is a whole new disk drive which doesn't contain any partition, you must now partition and format the drive. This is done through the use of the DOS utility FDISK. See your Windows documentation if you are unfamiliar with FDISK. Note that you must run FDISK before you try to format the drive and that you must run FDISK in a DOS window while Windows is running.[/quote]
Link naar reactie
[quote:cb70e68f07="blob"]Maar wat staat er dan in apparaatbeheer bij Overige apparaten? Overige apparaten, apparaat werkt correct.[/quote:cb70e68f07]Dat lijkt me niet logisch als dat toevallig het onbekende apparaat is. Overigens verwacht ik het 'onbekende apparaat' eigenlijk onder USB. Wil je zekerheid sluit apparaat niet aan kijk wat onder Apparaatbeheer te zien is. Onthoudt dat goed! Nu sluit je het apparaat aan kijkt naar het verschil. Als het onbekende apparaat er bij is gekomen, dan is er iets mis met de drivers. Als er gewoon een USB apparaat is bijgekomen, dan is dat okay. Dan verwacht eventueel 1 of meer stations. maar misschien moeten die eerst gepartitioneerd worden. Zie schijfbeheer dus. [quote:cb70e68f07="blob"]XP herkend een onbekend apparaat. Volgens de handleiding moet XP het ding herkennen, zoniet dan FDISK.[/quote:cb70e68f07]Eerst moet WIndows de USB kast herkennen. Pas als dit okay is, dan herkend Windows eventueel wel/niet die harde schijf met eventueel wel/niet partities. Drive letters worden overigens pas zichtbaar als er partities zijn gemaakt. FDISK is een Win98 programma. Ik dacht dat je XP gebruikt, in dat geval moet je op zoek naar schijfbeheer. Ik kan het je vertellen waar je dat kan vinden, maarre, leer de Windows help gebruiken. Scheelt een boel vragen en voor mij veel belangrijker: ook een boel antwoorden. Ik geef je dus alleen het toverwoord: schijfbeheer. Waarschijnlijk werkt 'partitie' ook wel als toverwoord. [quote:cb70e68f07="blob"]Kan ik dit doen via de USB aansluiting of moet dat anders ? De handleiding zegt het als volgt; 4) Win Me/2000/XP 4.1) The USB2.0 Storage System is supported by Mass Storage Device in Win Me/2000/XP system directly. You don't need to install any drivers. 4.2) If the USB2.0 Storage System is a whole new disk drive which doesn't contain any partition, you must now partition and format the drive. This is done through the use of the DOS utility FDISK. See your Windows documentation if you are unfamiliar with FDISK. Note that you must run FDISK before you try to format the drive and that you must run FDISK in a DOS window while Windows is running.[/quote:cb70e68f07]Lijkt me okay aleen is Fdisk voor WIn98. Als je het allemaal niet zo vertrouwt, dan is alternatief om de harde schijf gewoon tijdelijk even in de computer te plaatsen, en die rechtstreeks te partioneren en te formatteren. Ik kan me voorstellen dat dit alles nogal ingewikkeld is, en stap voor stap blijft het toch best wel een moeilijk verhaal. Overigens suggereert deze handleiding dat de drivers in Windows zitten, dus ja controleer dus wat nu het onbekende apparaat nu werkelijk is. Dat verhaal met die Hids en die registers is ook een weg. Er is volgens mij ook nog een makkelijker manier, er is een tooltje dat al je devices zichtbaar kan maken. Dus ook alle USB apparaten. Ik weet zo niet de naam ervan.
Link naar reactie
Hans , je hebt gelijk: Het overige apparaat is wat anders. Het ding staat onder USB als onbekend apparaat. Driver gedownload, maakt geen verschil. Het formateren wil ik liefst indien mogelijk via USB doen, anders begint WP mogelijk weer te zeuren om registratie ( binnen 3 dagen en zorgt er vervolgens voor dat je na een uur je eigen computer niet meer in kan..) Op zich weet ik wel hoe dat werkt met FDisk ed. maar ik dacht ook dat dat w98 was. De gebruiksaanwijzing heeft het wel over fdisk.... Overigens vind ik de win-help en met name de probleemoplosser zelden werken... Waar vind ik schijfbeheer ? ( is met zoeken niet te vinden..)
Link naar reactie
Wat je in ieder geval moet doen in dit soort situaties, is de oude drivers verwijderen voordat je de nieuwe installeert. Dus niet alleen maar de kabel eruit trekken. Het makkelijkste gaat dat door de kabel in de computer te steken. Ondere Apparaatbeheer voor dat apparaat de installatie ongedaan maken. Daarna pas de kabel eruit trekken. Eventueel opnieuw opstarten. Daarna de kabel erin steken en afwachten. Als de drivers worden gevonden gaat de rest vanzelf, in alle andere gevallen is er iets aan de hand. Of de juiste drivers zijn er niet, of de case is heel misschien toch defect. In mijn enthousiasme had ik iets dergelijks ook gedaan voor mijn USB-Scsi adapter. Dat ging niet werken, na verwijdering van de drivers en de kabel er even uit en er weer opnieuw in de computer gedaan te hebben, begon Windows gewoon met de installatie. Iemand had mijn hulp nodig en beschikte over een laptop. WIjs geworden van het voorgaande, alleen de kabel insteken en wachten op Windows. De rest ging vanzelf. Dat van schijfbeheer moet ik uitzoeken. Werk nu op Win98 en niet op WinXP. Je moet de Windows help gebruiken en daarin eventueel het zoekvenstertje. Niet het normale zoeken gebruiken. De Windows help is niet altijd duidelijk, maar het helpt je toch wel vaak op weg.
Link naar reactie
To partition the USB2.0 HDD under windows 2000/XP Step 1 click start, open the CONTROL PANEL in SETTINGS, open ADMINISTRATIVE TOOLS, double click COMPUTER MANAGEMENT. A window appears. Click on DISK MANAGEMENT on the left part of this window, all connected disk drives will be listed in the right part. Find out the USB2.0 HDD that you add. On the right of disk# is the status of the partitions of this disk drive, you can create a new or delete an exist partition by right-click on this area. Right-click on the area of USB2.0 HDD and format your USB2.0 HDD
Link naar reactie
Ok, drivers verwijderd. Apparaat ingeplugt. komt een USB-icoontje in de startbalk. ( overigens zonderhet geluidje dat normaal klinkt bij het inpluggen van een USB apparaat) Bij "schijfbeheer" ( gevonden waarvoor dank) staat het nieuwe apparaat er NIET tussen... Misschien een nieuwe/ andere HD testen... ------------------ (enkele uren later..)---------- HD bleek kapot... Werd wel warm en draaide ook gewoon, vandaar dat ik niet in eerste instantie dacht dat het daar aan lag. Dank voor het meedenken. In elk geval weer wat van geleerd.. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...