Ga naar inhoud

filmfunctie Canon Powershot a60


Aanbevolen berichten

Ik vraag me af hoeveel nu het maximum aan filmtijd, aan één stuk, is met de a60. Hoor veel verschillende verhalen nl. Lees bij alle specificaties op sites 3 minuten. Echter, in praktijk hoor ik 20 sec, dan weer 30 sec ..? wat is het nou? en hoeveel seconden/ minuten kun je in totaal nu filmen in de hoogste resolutie op bv een 128 mb kaart? klopt het dat dat 368sec is?
Link naar reactie
[quote:29dce71061="Hans.Vosman"]Voor de Canon G3 geldt voor 320x240 video het volgende: 32MB=91 sec video 128MB=368 sec video Voor 160x120 video is het ongeveer 2,5 meer, benodigde snelheid. VOor de A60 zal (zzo'n beetje) hetzelfde gelden.[/quote:29dce71061] Zijn dit niet theoritische tijden??? Volgens mij kan je max 30 sec opnemen per filmpje en als je alle filmpjes bij elkaar optelt kom je dan waarschijnlijk op die tijden?
Link naar reactie
[quote:958c4cc820="Venzent"]Zijn dit niet theoritische tijden??? Volgens mij kan je max 30 sec opnemen per filmpje en als je alle filmpjes bij elkaar optelt kom je dan waarschijnlijk op die tijden?[/quote:958c4cc820] Voor de A60 misschien, voor de G3 vond ik in het volgende in de Gebruikershandleiding, blz 68: De maximumlengte van afzonderlijke films (ongeveer 15 frames per seconde) is ongeveer 3 minuten* bij de instelling (*320x240) en ongeveer 3 minuten* bij de instelling (160x120). De film wordt automatisch wanneer deze tijd is verstrekken of wanneer de CF-kaart vol is. *De gegeven zijn gebaseerd op de testnorm van Canon. De waarden kunnen verschillen, ahankelijk van de onderwerpen en de omstandigheden. Er dus inderdaad sprake van een maximum tijdsduur van een opname. Die 3 minuten heeft waarschijnlijk te maken met het "niet" gebruiken van de camera. De camera gaat namelijk na pakweg 3 minuten "niets doen" vanzelf uit. Dit is dus een gedachte. Ik zal het eens testen.
Link naar reactie
Nou ja wat Canon ongeveer 3 minuten noemt, is bij mij exact 180 seconden. Hoe lang een Canon minuut dan werkelijk is, dat weet ik niet ... Oh ja, op een kaartje van 128MB heb ik dan nog pakweg 210 seconden over om andere video's. En als je niet filmt, kun je natuurlijk ook foto's maken zolang er ruimte op de geheugenkaart vrij is.
Link naar reactie
Ik weet alleen dat de vraag overj een A60 ging. Aangezien de vraag wat incompleet was, kan er ook nooit een goed antwoord op volgen. Vandaar dat ik mijn camera als voorbeeld nam. De informatie die ik heb gegeven staat gewoon in de handleiding. En ik heb gelijk uitgeprobeerd of dat ook klopt. Mijn advies, kijk ook in de handleiding of probeer het gewoon uit. Enne, met dat incompleet doel ik bijvoorbeeld op de video resolutie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...