Ga naar inhoud

160GB HD in WinXP 'slechts' 128GB


Aanbevolen berichten

Ik heb een hd bijgeprikt, die als master gezet, de bestaande schijf in slave veranderd en de schijven in een RAID0 vervangen. Het bios herkent mijn harde schijven (en de grootte) maar in windows xp blijft er een gedeelte over: van een 160GB harde schijf (samsung sp-1604n) blijft slechts 128 GB over. Tevens zijn 2 harde schijven in een RAID 0 (striping) geconfigureerd van deze schijven; het raid-bios herkent de schijven. In windows xp wordt slechts 298 GB gezien (ipv 320 GB). Bij poging tot formatteren (snel of volledig) wordt het systeem herstart (vanzelf!) zonder dat de schijven zijn geformatteerd. Help aub! :oops: :cry: Hoe kan ik ervoor zorgen dat de volledige schijfruimte wordt herkend (en ik die ook kan gebruiken)? En weet iemand wat er aan de hand is met de RAID-configuratie? Ik schrik een beetje van de auto-reboot. Configuratie: p4 2GHz Windows xp pro + sp1 ide master 160 GB ntfs ide slave 120 GB ntfs (boot, active) raid 0, 2x 160 GB ntfs
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...