Ga naar inhoud

ik kom niet in de bios! bij het toevoegen van een 2 harddisk


Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen, ik heb een PCR PC ik wilde uit een oude pc 1 hardisk over zetten in deze, maar nu ik alles eenmaal heb aangesloten wilt hij niet in de bios! hij vindt wel mijn brander en A drive? nou denken wij hier dat er een speciale sneltoets is!!??om in de bios te komen maar welke of is het een ander probleem. Ik kom er dus niet aantoe om te zeggen waar mijn harddisk zijn. help!! anders ben ik niet blij, groet miky 8)
Link naar reactie
[quote:deb61fbca5="mikyair"]Wie kan me helpen, ik heb een PCR PC ik wilde uit een oude pc 1 hardisk over zetten in deze, maar nu ik alles eenmaal heb aangesloten wilt hij niet in de bios! hij vindt wel mijn brander en A drive? nou denken wij hier dat er een speciale sneltoets is!!??om in de bios te komen maar welke of is het een ander probleem. Ik kom er dus niet aantoe om te zeggen waar mijn harddisk zijn.[/quote:deb61fbca5] Volgens mij staat of een jumper niet goed, de ene schijf/CD-Rom speler master de andere slave. De kabel moet natuurlijk ook goed aangesloten zijn. Als alles goed gaat kun je gewoon in de Bios komen. Overigens, i.h.a. hoef je niks te doen in de Bios als een 2e harde schijf of ander IDE apparaat wordt toegevoegd. Wat wel van belang is, is de master/slave instelling. Dat geldt ook voor het apparaat dat er al inzit. Sommige apparaten hebben een speciale instelling voor alleen Master, of Master met een slave apparaat, of slave. Anderen hebben een specifieke master of slave instelling. Even kijken dus. De herkenning door de Bios gaat zo'n beetje v.a. 1995 automatisch.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...