Ga naar inhoud

Ervaring met Dell


Aanbevolen berichten

A-merk is in meeste gevallen af te raden. beter is om je pc te bouwen of te laten bouwen bij zaak in de buurt. liefst niet te groot. Kleine zaken zijn [i:00b934e52d]meestal[/i:00b934e52d] 200% beter in service dan groot merk wat je koopt bij grote winkel of internet. Vind je dat model leuk, dan zijn er vaak mogelijkheden zat qua behuizing. Natuurlijk niet zo gelikt als het A-merk, maar toch.
Link naar reactie
[quote:18b772dba2="Sauron II"]A-merk is in meeste gevallen af te raden. beter is om je pc te bouwen of te laten bouwen bij zaak in de buurt. liefst niet te groot. Kleine zaken zijn [i:18b772dba2]meestal[/i:18b772dba2] 200% beter in service dan groot merk wat je koopt bij grote winkel of internet. Vind je dat model leuk, dan zijn er vaak mogelijkheden zat qua behuizing. Natuurlijk niet zo gelikt als het A-merk, maar toch.[/quote:18b772dba2] Dat is natuurlijk onzin, juist als je naar service kijkt heeft Dell vaak hele goede mogelijkheden, de meeste modellen worden geleverd met een 3 jaar on-site garantie, ze hebben een zeer kundige helpdesk en de documentatie op internet is zeer uitgebreid. Als je niet van sleutelen houdt, weinig verstand van hardware hebt, afhankelijk van je pc bent (hoe erg dit ook is ;-) ), dan juist zou ik voor iets als Dell gaan. Op mijn werk en voor mijn eigen zaak heb ik inmiddels ongeveer 75 desktops, 7 servers en ongeveer 15 laptops besteld en geleverd gekregen en ik heb niks dan goede ervaringen met ze.
Link naar reactie
Dell PC's krijgen een Service Tag mee (staat op een stickertje op de onderkant). Zoek je een stuurprogramma voor je PC, dan is het simpelweg die servicetag invullen en het besturingssysteem selecteren wat je wilt installeren en je krijgt alle benodigde drivers voor jou systeem. Heb 1 keer een goede ervaring gehad met Dell. Dat was met een nieuwe pc waarvan de CDROM het niet deed. Werd de volgende dag meteen vervangen. 1 keer een slechte ervaring. Was met een laptop waarvan het toetsenbord het niet goed deed. Dag later Monteur op de Stoep toetsenbord deed het weer. Monteur vertrokken, kwamen we er achter dat na de reparatie geen netwerkverbinding hadden. Moesten zelf eerst de verbinding controleren, dat gedaan door domweg een andere laptop op het kabeltje aan te sluiten. Volgens de hardware manager van 2000 werkte het apparaat goed. Dat duid dan op een kabel breuk van de kaart naar de uitgang. Weer gebeld ons vermoeden van wat er aan de hand was uitgelegd. Volgende dag was de monteur er, met een nieuw netwerkkaartje om er vervolgens achter te komen dat het kabeltje stuk was, 3 weken op moeten wachten. Groet, Stofnest.
Link naar reactie
Als je een Dell pc aanschaft, kun je rekenen op een stabiel systeem met EXTREEM goede service. Op werk werken wij met 4 dell servers en 14 DELL laptops. Als er iets stuk is wat in de garantie valt word het de volgende dag thuis bezorgt zonder bezorg kosten. Anders de volgende dag met het prijskaartje. Als je voor de 3 Jaar garantie heb gekozen is dat geen probleem over de onderdelen. In Pc's zoals compaq en HP zit alles geintergreerd in het moederbord en niet te vervangen of up te graden. er moet ook altijd speciaal geheugen in. In dell pc's zit bijna altijd losse insteek kaarten in en bijna nooit wat geintergreerd in het moederbord(behalve bij die compacte modelen), dus ook een goede netwerkkaart en videokaart. Dell's worden ook goed ondersteund door het linuxfront dus altijd de mogelijkheid voor een uistapje. Het enige nadeel is dat ze best druur zijn maar daar krijg je ook ERG veel voor terug.
Link naar reactie
[quote:739828ca9e="newq"]Het enige nadeel is dat ze best druur zijn maar daar krijg je ook ERG veel voor terug.[/quote:739828ca9e] Ik vind het op zich wel meevallen, ik heb onderstaand systeem bij Dell gekocht voor ongeveer 900 eurootjes... Misschien is zelf in elkaar zetten wel goedkoper, maar als je Dell-pc's vergelijkt met andere a-merken valt het reuze mee... PS: Nog geen problemen gehad met m'n comp, dus ik stem ook voor Dell!! :wink:
Link naar reactie
Ik heb ook een Dell. Indien je een "leek" bent zou ik voor Dell gaan. Dit ivm het vermijden van "gezeur" van hardwareboertje om de hoek, die het toch al niet breed heeft in deze economische tijden, en het kapotte ding/onderdeel niet wil vergoeden. Bij Dell is dat geen probleem, werken in 't groot (dozenschuivers), volgende dag in huis. Als er iets stuk is wat in de garantie valt word het de volgende dag thuis bezorgt zonder bezorg kosten. Anders de volgende dag met het prijskaartje. Als je voor de 3 Jaar garantie heb gekozen is dat geen probleem Ben je geen "leeK" en je wilt: - overklokken - allerlei aanpassingen kunnen doen zelf PC bouwen. Reden: niet omdat het niet kan bij Dell hoor. Ik heb gewoon m'n Processor geupgrade en wat pci-kaartjes d'rin gestoken enz.... zonder problemen terwijl dell zei dat het niet zou gaan. Maar goed.... Gewoon om 1 reden: De bios van Dell "zit dicht". Alleen daarom. Prijstechnisch: Dell is niet duur en durf zelfs te beweren dat bij bepaalde aanbiedingen ik onlangs www.tweakers.net heb vergeleken. Hieruit kwam dat een "zwaar gamesysteem" bij Tweakers, 500 gulden meer kostte dan het "zwaar gamesysteem" bij Dell. Ik had de Dell 8300 vergeleken met tweakers prijzen waarbij je de keuze had uit 3 computersystemen (budget, office, zwaar gamesysteem). Bij tweakers kon je je zelfbouwPC uit componenten samenstellen en arrangeerde 1 totaalprijs. Diezelfde componenten zaten in de Dell 8300 met een 9800 pro DVI/TV-out ATI kaarjte. Resultaat Dell was 250 euro toen goedkoper zelfs. Dus zelfbouw zou goedkoper zijn ? Niet geheel waar soms dus. Dus, prijstechnisch zit je soms zelfs bij Dell beter. Wellicht reacties hierop maar toch was het zo, bij dat onderzoekje van paar weken terug. Verder, ik heb Dell al een tijdje en valt niet uit. Is zwaar stabiel. Maar ik wil dan ook niet overklokken, maar kan wel een hoop zelf (ben geen leek). De volgende PC wordt misschien toch zelfbouw, omdat ik dan meer opties aankan in de bios. Ben je een leek, gewoon Dell kiezen joh. Nog erg stille PC (door kunstofkasten enz) en een beetje designlook ook. Suc6 met je keuze.
Link naar reactie
Hee die Gecko, [quote:8590b6d6e0] Indien je een "leek" bent zou ik voor Dell gaan. Dit ivm het vermijden van "gezeur" van hardwareboertje om de hoek, die het toch al niet breed heeft in deze economische tijden, en het kapotte ding/onderdeel niet wil vergoeden. Bij Dell is dat geen probleem, werken in 't groot (dozenschuivers), volgende dag in huis. [/quote:8590b6d6e0] wat Aswin W zegt vindt ik persoonlijk niet helemaal waar, want ik heb hier een [b:8590b6d6e0]goede[/b:8590b6d6e0] pc hardware boer op de hoek, (althans deze zit op een boerderij)hihi. Maar dat doet er niet toe.. Deze bestaat ondertussen ook alweer een drie jaar en er zijn er wat gekomen en gegaan en hij bestaat nog steeds, met een goede service en kwaliteit, hij zegt bijna altijd als het je niet bevalt breng je het maar terug.. En voor de leken heeft ie nog een huis aan huis service als het telefonisch niet lukt. Persoonlijk ga ik altijd voor hem de hardware boer(letterlijk in mijn geval) hij heeft echt een toppie service.. Maar daarin tegen is Dell 1 van de eerste waarvan ik niet errug veel hoor qua slechte helpdesk ofzo.. Groeten Gerwin
Link naar reactie
Ik zei dus ook: Kleine zaken zijn [b:63ca2b25eb]meestal [/b:63ca2b25eb]200% beter in service'....Kan zijn dat DELL daar ook goed in scoort. Wat niet tegen te spreken valt :-? , is dat de technische en praktische kennis bij [b:63ca2b25eb]veel [/b:63ca2b25eb]kleine jongens groter is. Verder vind ik dat A-merken veeeeel minder flexibel zijn dan klonen. Dus inderdaad met uitbreiding e.d. Wil je bij een A-merk ram uitbreiden of iets dergelijks, zit je vaak vast aan een bepaald type, waar je dan ook nog eens 2 keer zoveel voor betaalt. Maar goed, dat is nu in ieder geval niet van toepassing.[/b]
Link naar reactie
leuke anekdote : hadden voor het werk een keer een systeem besteld....belden ze om te checken of het inderdaad de bedoeling was een pc met franstalig o.s. aan te schaffen (verkeerd geklikt) ze denken dus nog mee ook. Verder geen klachten, laatste tijd voor werk aleen Dell. De echte thuishobbyist stelt natuurlijk z'n eigen systeem samen, is voor de reguliere kantoorsystemen m.i. niet efficient
Link naar reactie
De meeste a-merken zijn de laatste tijd wel iets flexibeler geworden, de meeste nieuwe compaq pc's werken tegenwoordig ook met losse insteekkaarten, i.p.v. geintegreerde onderdelen op het moederbord. In mijn compaq presario 5190 van 1998 past gelukkig ook normaal sdram, ipv het duurdere compaq sdram. Wat betreft service bij a-merken is een en ander ook afhankelijk van de zaak waar je het apparaat aanschaft. Het beste is natuurlijk om een a-merk pc aan te schaffen bij een zaak met een eigen technische dienst, eventuele defecten worden dan snel opgelost. Mijn persoonlijke voorkeur gaat na een paar jaar compaq echter wel uit naar een zelf samengesteld systeem.
Link naar reactie
[quote:4e86359328="DarkScribe"][quote:4e86359328="Chrusher"]Maarruh.. zolang je je pc maar niet haalt bij de supermark vindt ik alles best :D[/quote:4e86359328] En waarom niet? Bij de Aldi kwamen best wel redelijke pc's tevoorschijn, niets om je voor te hoeven schamen.[/quote:4e86359328] En nog goedkoop ook... Laatst hadden ze een aanbieding voor USB hubs of zoiets
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...