Ga naar inhoud

steeds uitvallend systeem


Aanbevolen berichten

Mijn computer valt de hele tijd nadat windows is opgestart uit, (na circa 5 min) in dos blijft ie gewoon aan, waaraan kan dit liggen ik kom er iig niet meer. Misschien moet ik de hd eens verwisselen of misschien is de voeding kapot maar ja ik dacht dat ik het maar eens aan experts :lol: moest gaan vragen dus hier staat de vraag dan :P (nou ja hierboven he) ---------------------------------- P3 866Mhz, 300 watt voeding, sb live 5.1, radeon 9000 pro, pioneer dvd, 20 gb harde schijf, en nog een modempje en een netwerkkaartje
Link naar reactie
[quote:58a25ce8ef="M@D M@N"]heeft idd de symptonen van een warmte probleem... als je temps boven de 60 graden komen zou ik casefans overwegen[/quote:58a25ce8ef] Ik zou het al overwegen tot ten sterkste aanbevelen als de casetemp boven de 40 komt, ongeacht de CPU temp. Als de CPU temp boven de 60 komt, moet je naar een betere CPU koeling gaan kijken als een case fan de temperatuur niet echt verlaagd.
Link naar reactie
[quote:d2f551c995="mordradead"]ik heb gewoon in het bios gekeken, was de enige oplossing maar oke. Ik zal er nog even een ander programma op zetten om mijn temperatuur te meten.[/quote:d2f551c995] Tja, dat zou wel betrouwbaar moeten zijn. Maarre gelezen bij het aanzetten of na een tijdje bij het uitzetten? Zelf heb ik wel goede ervaringen met Sisoft Sandra (mainboard info). De symtpomen wijzen op een te hoge temperatuur, maar als de CPU of videokaart niet te warm is, dan blijft over een slechte driver of mogelijke defecte hardware. In ieder geval is de computer instabiel. DOS vraagt niet zoveel van de computer, dat blijft dan vaak ook stabiel. Een toepassing die de computer zwaar belast, is een betere test. WIndows is iets dergelijks, hoewel dat niet echt een zware belasting zou mogen zijn. Had je de problemen plotseling? Zo ja, is er iets verandert aan het systeem?
Link naar reactie
Ik heb zelf ook het probleem van uitvallen gehad, telkens vanzelf resetten. Heel frustrerend. Eerst dacht ik om hem maar aan een verwarmingsbuis te aarden, misschien een oplossing. Kun je [u:b938917653]niet[/u:b938917653] doen. Bij aansluiten mooi blauw licht, maar toch geen goede optie. Bij het tegelijkertijd vastpakken van de pc-kast en verwarmingsbuis ging alles erg tintelen. Nagemeten: Bleek spanningsverschil van 70 V tussen die twee te staan. Ook na ontladen. Heb ik nagevraagd: Blijkt dat er altijd een bepaalde spanning op de behuizing staat (?!) lijkt me sterk maar goed. Een lange draad uit de keuken naar de studeerkamer gelegd mét randaarde: Probleem opgelost. Blijft een vaag verhaal, maar werkte wel. Doet het nu nooit meer. Misschien helpt het? Succes
Link naar reactie
[quote:23e4426a44="NightVision"]Kun je [u:23e4426a44]niet[/u:23e4426a44] doen. Bij aansluiten mooi blauw licht, maar toch geen goede optie. Bij het tegelijkertijd vastpakken van de pc-kast en verwarmingsbuis ging alles erg tintelen. Nagemeten: Bleek spanningsverschil van 70 V tussen die twee te staan. Ook na ontladen.[/quote:23e4426a44] In het algemeen is het een echte spanning, meestal veroorzaakt door een ontstoringsfilter. Nu moet je sowieso niet aarden aan een verwarmingsbuis of waterleiding. En dan probeer ik me nog niet eens in te denken dat er misschien per ongeluk ooit 220V op zou kunnen staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...