Ga naar inhoud

toetsenbord in laptop


Aanbevolen berichten

Als ik me een laptop aanschaf dat uitgerust is met een QWERTY toetsenbord, kan ik deze dan als het ware eff uiteen vijzen om zo de toetsen te verwisselen dat ze zitten zoals een AZERTY toetsenbord? Of zitten die toetsen in een laptop vast op een plaat zodat je die dus niet van plaats kunt wisselen?? En een plakkertje erover kleven zie ik niet echt zitten :-?
Link naar reactie
Bij de meeste notebooks kun je het toetsenbordje er zeer makkelijk uithalen. Ik denk alleen niet dat wanneer jij er een ander toetsenbordje inzet deze ook automatisch een andere indeling van maakt, dit zul je ongetwijfeld zelf softwarematig moeten instellen! Zelf zou ik het niet doen omdat je bij problemen waarschijnlijk geen aanspraak kan maken op de garantie!
Link naar reactie
Je kan (volgens Basa) een ander toetsenbordje erin stoppen en dan software matig hem op Belgies/frans/azerty 8) zetten. Op die manier moet-ie gewoon als azerty te gebruiken zijn. En als je een keer problemen krijg, wissel je het toetsenbord weer terug met de qwerty, en kan je gewoon nog aanspraak maken op de garantie (hoe weten die laptop mensen nou dat je met het toetsenbord heb gerommeld :wink:). Jochem
Link naar reactie
Jup maar ik bedoelde het eigenlijk niet om er een nieuw toetsenbord in te steken hoor. Gewoon, als ik de laptop kan opnwijzen en gewoon de toetsen van Q met A verwisselen en Z met W, dan heb ik van het QWERTY toetsenbord eigenlijk gewoon een AZERTY toetsenbord gemaakt, buiten die andere toetsen van dubbele punt en zo, mar dat is nu niet zo erg. Ik zal daarna dan wel softwarematig het toetsenbord als 'azerty' instellen ipv qwerty, dus dat moet ook geen probleem zijn. Zolang de toetsen niet vast op een plaat zitten, wat volgens jullie het geval is (?), is er dus geen probleem! Of kan je de toetsen van een laptop er gewoon afdoen met behulp van een schroevendraaier, zoals je ook bij een vast pc-klavier kan doen???
Link naar reactie
[quote:4555904af1="frederick"]Jup maar ik bedoelde het eigenlijk niet om er een nieuw toetsenbord in te steken hoor. Gewoon, als ik de laptop kan opnwijzen en gewoon de toetsen van Q met A verwisselen en Z met W, dan heb ik van het QWERTY toetsenbord eigenlijk gewoon een AZERTY toetsenbord gemaakt, buiten die andere toetsen van dubbele punt en zo, mar dat is nu niet zo erg. Ik zal daarna dan wel softwarematig het toetsenbord als 'azerty' instellen ipv qwerty, dus dat moet ook geen probleem zijn. Zolang de toetsen niet vast op een plaat zitten, wat volgens jullie het geval is (?), is er dus geen probleem! Of kan je de toetsen van een laptop er gewoon afdoen met behulp van een schroevendraaier, zoals je ook bij een vast pc-klavier kan doen???[/quote:4555904af1] en zit bijv. de ':' niet op de plaats waar jij denkt dat ie zit.. dan moet je alles om gaan gooien :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...