Ga naar inhoud

hoeveelheid geluid van een pc


Aanbevolen berichten

Op het netwerk van het kantoor waar ik werk, heb ik een HP workstation, type PC 42. Het volume van dit kleine apparaat is ongeveer 4 keer kleiner dan mijn pc thuis. Dit HP-apparaat is heerlijk stil, je hoort hem nauwelijks. Ik weet nu dus dat computers stil kunnen zijn. Thuis maakt mijn grote Pentium 3 veel meer geluid. Mijn vraag is, of de thuis-pc's van nu netzo stil kunnen zijn als zo'n kleine workstation.
Link naar reactie
Net zo stil? Ik vermoed van wel. Of dat op eenvoudige wijze mogelijk is, dat hangt van meer factoren af. Lawaaibronnen bij uitstek zijn de netvoeding, de CPU ventilator, een eventuele case fan en de harde schijf. Weglaten van 1 of meer onderdelen geeft vaak een weldadige rust. Alleen verhoogt dat niet de bruikbaarheid van de computer. Ventilatoren kunnen i.h.a. een tandje lager draaien, zonder de temperatuur al teveel te laten oplopen. Dat kan al veel rust geven. Soms kan een goede CPU koeler zijn werk doen zonder een extra ventilator (Zalman ...). Een harde schijf kan in een speciale case worden geplaatst. Als de kast resoneert, dan heeft het zin die resonantie aan te pakken. Een steviger kast is een oplossing. Mijn broer heeft bitumen gebruikt. Een plaatje van pakweg 20x20 cm in het midden van de wand geplakt, dit maakte een resonerende wand stil.
Link naar reactie
[quote:67076857d7="MeM"]Ik heb ook wel eens iets gelezen over isolatiefolie, wat je aan de binnenkant van je PC-kast kan plakken. Dat schijnt erg in het lawaai te schelen. Ik weet alleen niet waar je het kan kopen.[/quote:67076857d7] Van folie heb ik nog nooit gehoord. Wel van speciale matten voor geluidsdemping. [url=http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=919]Deze[/url] bijvoorbeeld. Of ze goed werken weet ik niet, ik heb er helaas geen ervaring mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...