Ga naar inhoud

memory stick reader en writer => i.p.v. diskette


Aanbevolen berichten

Je kan die Sony Memorysticks gewoon voor alle data gebruiken, ikzelf doe dit ook. Sony heeft ook een aantal mp3 spelers op de markt die geleverd worden met die sticks en 1 van de toepassingen die ze zelf opgeven is het gebruik van dataopslag. In de beschijving van mijn digitale camera staat als tip wel aangegeven dat het beter is de memorystick niet te formateren met windows, maar met de camera. Ikzelf doe het (eigenwijs als ik ben) gewoon met windows en heb nooit problemen ondervonden.
Link naar reactie
[quote:64e9a8ca18="Venzent"]In de beschijving van mijn digitale camera staat als tip wel aangegeven dat het beter is de memorystick niet te formateren met windows, maar met de camera. Ikzelf doe het (eigenwijs als ik ben) gewoon met windows en heb nooit problemen ondervonden.[/quote:64e9a8ca18] TJa, als het werkt, dan is dat okay. Met mijn Canon Camera gaat het niet zonder meer goed. Bij het formatteren van de kaart wordt die gewist. Dat is okay. De camera zelf maakt een extra map aan met informatie over de foto's die de camera zelf maakt. Met die informatie kan ik de foto's op de camera bekijken. Een orgineel fotobestand of bijplaatsen of wissen brengt de boel in de war. Maar je kan rustig eigen foto's of andere bestanden op de kaartje zetten, zolang je die specifieke camera mappen maar met rust laat. Zelf zou ik de kaarten om die reden niet door elkaar gebruiken.
Link naar reactie
[quote:405193ee37="Hans.Vosman"][quote:405193ee37="Venzent"]In de beschijving van mijn digitale camera staat als tip wel aangegeven dat het beter is de memorystick niet te formateren met windows, maar met de camera. Ikzelf doe het (eigenwijs als ik ben) gewoon met windows en heb nooit problemen ondervonden.[/quote:405193ee37] TJa, als het werkt, dan is dat okay. Met mijn Canon Camera gaat het niet zonder meer goed. Bij het formatteren van de kaart wordt die gewist. Dat is okay. De camera zelf maakt een extra map aan met informatie over de foto's die de camera zelf maakt. Met die informatie kan ik de foto's op de camera bekijken. Een orgineel fotobestand of bijplaatsen of wissen brengt de boel in de war. Maar je kan rustig eigen foto's of andere bestanden op de kaartje zetten, zolang je die specifieke camera mappen maar met rust laat. Zelf zou ik de kaarten om die reden niet door elkaar gebruiken.[/quote:405193ee37] Als je de SonyMemorystick formateerd in windows en je plaatst de schijf in de camera, kan je er gewoon foto's mee maken, hij maakt dan gelijk de onderliggende mappen zelf aan, je kan echter geen foto's die je via windows erop hebt geplaatst bekijken met de camera.
Link naar reactie
[quote:f15f4a9ffe="Gecko"]ik ga geen mulit reader kopen. ik heb gen flash cards en andere toestellen die ze geberuiken. dient om te gebruiken en mee te nemen naar school i.p.v. diskette. die mijne die ik op het oog heb van sandisk kost 29 € en is zeer kompact. Olivier :wink:[/quote:f15f4a9ffe] Een multireader die 6 verschillende formaten aan kan is nauwelijks duurder. Ik heb er laatst een gekocht voor 40 euro, maar je kunt ze via internet bestellen voor tussen de 20-30 euro, bijv. op www.interngeheugen.com, www.gistron.com of een andere site. Dan kun je ook bijv. compactflash of smartmedia kaarten gebruiken, want die zijn stukken goedkoper dan de dure memorysticks van Sony. Een memorystickreader op www.interngeheugen.com [url=http://www.interngeheugen.com/link.odb?stat=prodlijst&url=/prodlijst.odb?sortgroep=STD049]Link[/url] kost overigens maar 10 euro en een multicard reader 19 euro, ook al komen er dan wel nog 5,50 euro verzendkosten bij.
Link naar reactie
Mijn voorkeur gaat ook naar losse geheugenkaartjes, dan heb ik genoeg aan 1 soort. Maar, volgens mij kunnen specifieke geheugen pennen 1 extra voordeel bieden en dat is dat er vaak geen driver nodig is. Bedenk dat op een goed beveiligd Windows systeem geen hardware toegevoegd mag worden. Meestal draait zo'n systeem dat dan ook nog op Win2K en niet op WInXP. Mijn kaartlezertje werkt met de standaard WinXP drivers, dat is wel handig maar de drivers moeten nog steeds geïnstalleerd worden.
Link naar reactie
[quote:b15b8df90c="computerbacterie"]Vreemd, mijn kaartlezer werkt met windows XP zonder dat er drivers geinstalleerd moeten worden. Je steekt dat ding in de USB aansluiting en er komen 4 extra harde schijven bij en er flopt ook een window op het scherm met de inhoud van de memorycard.[/quote:b15b8df90c]Het gaat wel om de allereerste keer. Het werkt bij mij nu ook zoals je dat beschrijft. Onder Win98 en Win2K moet ik toch echt de driver diskette erbij pakken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...