Ga naar inhoud

Nieuwe computer


Aanbevolen berichten

Mijn zoon (13 jr) wil een nieuwe computer. Hij heeft nu een PII met 256 SDRAM, een Matrox G200 videokaart en een Creative PCI 128 Soundblaster geluidskaart. Hij wil vooral spelletjes spelen. Budget tot 800 euro, exclusief besturingssysteem, monitor, toetsenbord, muis enz., die houdt hij gewoon van zijn oude computer. Wie weet iets?
Link naar reactie
Het volgende is wel een goed gamesysteem. Ik weet niet of het helemaal binnen het budget past, dat hangt van de winkel af. AMD Athlon XP 2500+ met redelijk stille koeler Epox 8rda+ of Asus A7N8X Deluxe (goed onboard sound bij beide) 2x 256 mb ddr-400 80 gb harde schijf Radeon 9600 Pro 128 mb LiteOn (of andere goedkope) dvd-rom 16x48 LiteOn (of andere goedkope) cd-rw 48 of 52 speed Floppydrive of zo'n combogeval die ook allerlei verschillende memory cards e.d. kan lezen Dat alles in een standaardkast met als het kan 350 watt voeding. 300 watt kan het denk ik ook nog wel trekken. Bij MyCom: Moederbord ASUS A7N8X Deluxe Processor AMD Athlon XP 2500+ Retail Koelers CoolerMaster HAC-V81-E1, X-Dream Geheugen Corsair 512 MB DDR400 Value 64MX64 Harddisks (IDE) Maxtor DiamondMax Plus 9, 80 GB Embedded Diskdrive Apacer Embedder Card Reader, cool gr Videokaarten Sapphire ATLANTIS RADEON 9600 PRO, 1 Computer Kasten Mycom H450M P4/AMD ATX (standaard) CD-ReWriters Philips PWRB5224K CD/ DVD Spelers LG Electronics DRD-8160B Totaal € 853,00 Wel over uw budget, maar mycom is ook niet de goedkoopste winkel.
Link naar reactie
dat is wel een lkker systeempje. heb er natuurlijk wel wat op aan te merken :P , maar als dit binnen het budget is dan is dit gewoon goed en kan je het makkelijk bij 1 winkel halen. oke, ik heb zelf liever een radeon 9500 pro (is daar niet tekoop :roll: ) corsair is wel overdreven (duur) je kan beter een goedkoper merk nemen, zoals samsung (hebben ze daar wel) bij die "retail" proc, zit al een koeler (daarom is het ook een retail) en je hebt geen andere nodig, deze is goed genoeg.
Link naar reactie
Het samenstellen van een nieuwe pc voor een ander blijft lastig. Zoek in de buurt een betrouwbaar adres en leg je wensen op tafel, desnoods zonder eerst je budget te vermelden. Bedenk daarbij dat "goedkoop" op den duur vaak "duurkoop" is! Laat een offerte maken en ga vervolgens een scharrelen op internet of bij ander zaken naar de op de offerte genoemde artikelen. Zoek een kennis of schroef het geheel vervolgens zelf in elkaar. Suc6 :lol:
Link naar reactie
[quote:2740134471="Hubaki"]Naar die eigen invulling van iedereen ben ik juist benieuwd. En als de vraag me niet nuttig leek had ik hem niet gesteld, nietwaar? Dat van die auto's is inderdaad erg flauw en had achterwege kunnen blijven.[/quote:2740134471]heb je misschien een winkel in gedachte. "ik" vind het wel leuk om een pc-tje samentestellen :P (doe ik graag :lol: )
Link naar reactie
Ik woon in de buurt van Utrecht, dus daar richt ik mij op. Computerland daar heb ik 2 jaar geleden mijn huidge computer gekocht. Paradigit is een winkel waar ik ook ooit eerder ben geweeest. En Microdirect in Houten, daar kom ik ook wel 's. Adviezen of (goede) ervaringen met andere winkels zijn welkom. Maakt het trouwens uit of je een Athlon of een PIV processor gebruikt of past een PIV niet in mijn budget? Ik heb nu ook een Athlon (1400) en ik heb ooit gelezen dat dit type processor extra koeling nodig heeft. Mijn huidige pc maakt dan ook het nodige lawaai, de pentium pc's die ik daarvoor had maakten veel minder herrie.
Link naar reactie
[quote:90a53d301a="Hubaki"]Maakt het trouwens uit of je een Athlon of een PIV processor gebruikt of past een PIV niet in mijn budget? Ik heb nu ook een Athlon (1400) en ik heb ooit gelezen dat dit type processor extra koeling nodig heeft. Mijn huidige pc maakt dan ook het nodige lawaai, de pentium pc's die ik daarvoor had maakten veel minder herrie.[/quote:90a53d301a]het maakt kwa snelheid niet uit. pentium 4 is alleen duurder. de amd heeft "meestal" wel iets betere koeling nodig, maar er zijn zat koelers die ontzettend stil zijn voor een amd. je kan altijd een paar papst (12dB) fannetjes in de kast zetten en als je echt een goeie en een stille cpu koeler wilt hebben, neem je er 1 van zalman. een goedkope en ook goeie oplossing is een arctic koeler (copper silent ofzo). zijn hele goedkope koelers, maar werken voor gewoon gebruik perfect en zijn ontzettend stil
Link naar reactie
bij computerland 6013 Miditower 300W Wit/Paars/Blauw € 39,- Lite-on 52x24x52 CD Rewriter Retail € 49,- DVD Lite-on 16x48x IDE OEM € 40,- DDR 256 MB - 333 PC2700 A-Merk € 55,- Western Digital 80 GB (8MB cache) 7200r U100 € 105,- CPU JustCooler 8cm Fan Socket A/370 € 19,- Asus A7N8X Deluxe nForce2 Socket A U133 Sound/SATA/1394/LAN DC-DDR € 129,- AMD Athlon XP 2500+ (1833MHz) 333MHz 512kb SockA Tray € 115,- Gigabyte ATi Radeon 9500 64 MB TV-out/DVI € 165,- . floppy zit nog wel in je oude kast neem ik aan totaal €771 en dan is computerland nog wel redelijk duur, naar mijn mening
Link naar reactie
[quote:f36efbff4c="zjarl"]de amd heeft "meestal" wel iets betere koeling nodig, maar er zijn zat koelers die ontzettend stil zijn voor een amd. je kan altijd een paar papst (12dB) fannetjes in de kast zetten en als je echt een goeie en een stille cpu koeler wilt hebben, neem je er 1 van zalman. een goedkope en ook goeie oplossing is een arctic koeler (copper silent ofzo). zijn hele goedkope koelers, maar werken voor gewoon gebruik perfect en zijn ontzettend stil[/quote:f36efbff4c] Binnen een maand zit de boel bomvol met stof en word de boel bloedheet. Koop maar meteen goeie spullen in plaats van de AMD-brol
Link naar reactie
[quote:2a77b8483b="Hubaki"]Welke winkel vinden jullie dan niet duur en heeft toch een goede service (Utrecht en omgeving)?[/quote:2a77b8483b]jah dat weet eigelijk niet :oops: ik heb zelf nog nooit een complete pc gekocht en voor onderdelen kijk ik altijd bij de goedkoopste bij de pricewatch van tweakers. bij [url]www.perfect-systems.nl[/url] kom ik op €707 uit, alleen dan zonder kast, verder is tie precies hetzelfde, dus zou je daar ook nog een kast bij doen. kom je uit op €750 en dat scheeld toch maar weinig eigelijk :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...