Ga naar inhoud

Computer crash door oververhitting (?) en 'NTLDR is missing'


Aanbevolen berichten

In wezen zijn er twee problemen: Het begon met een blauw scherm in winXP. Windows werd namelijk automatisch afgesloten om schade aan mijn hardware te voorkomen. Er werd een geheugendump naar de fysieke schijfruimte gemaakt (oid). Volgende de melding kon het probleem te maken hebben met drivers of de beeldschermadapter. Ik heb de kast opengehaald en het bleek dat na 5 minuten 1 van de twee ventilatoren ophield met draaien. Wanneer dat gebeurde crashte de pc na enkele minuten. Ik heb daarom zoveel mogelijk stof verwijderd uit de kast (en met name de betreffende ventilator). Het probleem bleef zich voordoen. Ok, dan maar rigoreus en de hele boel opnieuw installeren. Ik heb dus twee partities: een c-schijf met hierop alle progz en een e-schijf met alle bestanden. Ik heb met behulp van Partition Magic getracht de c-partitie te formateren. Het leek allemaal goed te gaan, maar kreeg al snel argwaan. Hij was na enkele minuten al klaar (veel te snel) en ik kreeg een aantal foutmeldingen over missende bestanden. Nu krijg ik dus wanneer ik de pc opstart de volgende melding [quote:d50eb77cf6] NTLDR is missing Press CTRl+ALT+DEL to restart [/quote:d50eb77cf6] Na het restarten volgt dezelfde melding, zelfs met de originele winXP cd-rom erin. Wat moet ik doen? Is er iemand bekend met het eerste probleem en zo ja: is dat hardware-matig of ligt het aan een stuk software? Was het een goed idee om win opnieuw te installeren? En wat moet ik met de 'NTLDR is missing'-melding? Alvast ontzettend bedankt voor eventuele hulp! Jos Blomsma
Link naar reactie
[quote:42a3c15fcb="Jos Blomsma"]In wezen zijn er twee problemen: Het begon met een blauw scherm in winXP. Windows werd namelijk automatisch afgesloten om schade aan mijn hardware te voorkomen. Er werd een geheugendump naar de fysieke schijfruimte gemaakt (oid). Volgende de melding kon het probleem te maken hebben met drivers of de beeldschermadapter. Ik heb de kast opengehaald en het bleek dat na 5 minuten 1 van de twee ventilatoren ophield met draaien. Wanneer dat gebeurde crashte de pc na enkele minuten. Ik heb daarom zoveel mogelijk stof verwijderd uit de kast (en met name de betreffende ventilator). Het probleem bleef zich voordoen. Ok, dan maar rigoreus en de hele boel opnieuw installeren. Ik heb dus twee partities: een c-schijf met hierop alle progz en een e-schijf met alle bestanden. Ik heb met behulp van Partition Magic getracht de c-partitie te formateren. Het leek allemaal goed te gaan, maar kreeg al snel argwaan. Hij was na enkele minuten al klaar (veel te snel) en ik kreeg een aantal foutmeldingen over missende bestanden. Nu krijg ik dus wanneer ik de pc opstart de volgende melding [quote:42a3c15fcb] NTLDR is missing Press CTRl+ALT+DEL to restart [/quote:42a3c15fcb] Na het restarten volgt dezelfde melding, zelfs met de originele winXP cd-rom erin. Wat moet ik doen? Is er iemand bekend met het eerste probleem en zo ja: is dat hardware-matig of ligt het aan een stuk software? Was het een goed idee om win opnieuw te installeren? En wat moet ik met de 'NTLDR is missing'-melding? Alvast ontzettend bedankt voor eventuele hulp! Jos Blomsma[/quote:42a3c15fcb]Lekker vaag... Waar is de D:-schijf gebleven?? Op welke Partitie staat/stond je OS? Ik heb zelf een dual-boot systeem: C:-schijf Windows XP, D:-schijf Windows 2000. Als ik de C:-schijf zou formatteren dan werkt mijn Windows 2000 ook niet meer, aangezien de bootloader en NTloader (NTLDR) op cd C:-schijf staan... Ver ga ik met Wim mee. Waarschijnlijk moet je eerst in de BIOS aangeven dat er vanaf CD-ROM gestart moet worden? Wat betreft de ventilatoren: Welke ventilator stopt ermee? Toch niet die op je CPU he? Dan is het logisch... Ook al eens in de BIOS gekeken hoe warm het moederbord en CPU is na zo'n blue screen?? Wat betreft het formatteren met Partition Magic: of je hebt een snelle schijf, of je hebt gekozen voor quick format?? Suc6!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...