Ga naar inhoud

buffer underruns?


Aanbevolen berichten

Hallo, Tot vandaag ging het branden van data-cdtjes op 8 speed prima, nooit problemen. Maar nu kreeg ik vandaag dus ineens een buffer underrun :( Heb het al verschillende keren geprobeerd, maar steeds gebeurt het weer. Herstarten maakte niets uit, zelfs het terugzetten van een image niet. Op al mijn schijven heb ik meer dan 1gb vrij, dus tijdelijke gegevens zou hij gemakkelijk weg moeten kunnen schrijven (als dat nodig is). Ik vraag me dan ook af wat er aan de hand is... Mijn Easy CD Creator geeft alleen aan dat er iets is fout gegaan, maar een uitgebreide uitleg geeft ie niet. Is mijn brander misschien aan zijn einde gekomen? het is een 16x10x40 speed en mijn pc is een Athlon 1800+ met 256 MB DDR. Tijdens het branden doe ik verder niets. Ik zou dus graag willen weten hoe buffer underruns zijn te voorkomen en of mijn brander al dan niet aan vervanging toe is. Hopelijk kan iemand mij helpen. Groet, Jeroen
Link naar reactie
[quote:3e19a6bcb7="mephi"]Staat DMA wel aan bij je brander?[/quote:3e19a6bcb7] Ja, DMA is ingeschakeld [quote:3e19a6bcb7="El-Broosha"]http://www.liutilities.com/products/wintasksstd/tutorials/tutorial1/[/quote:3e19a6bcb7] De tips die hier staan helpen weinig. Ik blijf die buffer underrun krijgen. Wat ik tot nu toe allemaal geprobeerd heb is: 1. Terugzetten van image, en dus een schone install -> geen effect 2. Afsluiten van alle actieve programma's in de systray en daarna branden -> ook geen effect 3. Defragmenteren van mijn harde schijf -> maakt ook niet uit (schijf is verdeeld in vier partities, ik brand data vanaf de derde partitie) Het vervangen van de brander voor een oudere HP 8100 had ook geen effect, evenals het branden op lagere snelheden. Steeds krijg ik weer die underrun. :-? Ook alle kabels zijn goed aangesloten. Ik snap nu zo langzamerhand helemaal niet meer waar het aan kan liggen. Vooral ook omdat ik van de ene op de andere dag die fouten ineens krijg. Wat me inmiddels wel was opgevallen is dat ie steeds op het zelfde punt een underrun veroorzaakt, namelijk steeds op 06/c5/00. Maar wat dat verder betekent.... Verder loopt EZCD Creator vast wanneer ik een brandtest doe. Ik gebruik dus Easy CD Creator Basic 5.01 S45 onder Windows 98 SE. Tot gisteren draaide dit dus als een zonnetje en had ik nooit problemen met branden. Wie o wie helpt mij verder?
Link naar reactie
[quote:6c93986ca0="plextor"]buffer underrun dat is van voor de golfoorlog. elke brander die je nu koopt heeft burnproof en smartburn :lol: . eff een nieuwe brander scooren.[/quote:6c93986ca0] Het gekke is juist dat de brander die ik nu heb dat ook zou moeten hebben. Ik heb destijds (1,5-2 jaar geleden) een Philips 16x10x40 brander gekocht met Seamless Link, dus burnproof. Hier kreeg ik wat probleempjes mee, en toen hebben ze me een vervangend exemplaar gegeven (geen philips). Zelfde snelheid, wel ander model, maar ik nam aan dat deze ook burnproof zou zijn. En ik had er ook reden toe om dat te geloven aangezien hij prima werk deed (op zowel een Celeron 633 als mijn huidige Athlon 1800+). Maarja, dat lijkt nu dus afgelopen te zijn.... [quote:6c93986ca0="plextor"]probeer eens een ander merk cd's>virusscanner uit tijdens het branden>alle andere progg uit zetten>je vingers kruisen tijdens het branden van een cd.[/quote:6c93986ca0] Het enige wat ik nog zou kunnen proberen is een ander merk cdtjes te gebruiken. Ik heb nu alleen MMORE gebruikt, maarja, daarmee brandde ik zo'n 2 week geleden nog zonder problemen op 8 speed. Ik denk dat ik een nieuwe moet kopen, of niet?
Link naar reactie
Ik heb dat ook gehad met die buffer underrun problemen. Ik kocht altijd zo'n spindel met van die goedkope cd's, nooit een vuiltje aan de lucht. Tot ik aan een spindel bezig was die voortdurend die buffer underrun problemen gaf, de ene cd na de andere. Ik ben toen overgeschakeld naar andere cd's, vanaf toen geen problemen meer, het branden ging weer als vanouds. Ik heb trouwens een SCSI Plexwriter , een al wat ouder type maar dat had je al geraden anders zou ik bovengenoemde problemen niet gehad hebben. De problemen veroorzakende goedkope spindel heb ik daarna in de vuilnisbak gekieperd.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hubaki, ik haal deze topic even op omdat ik ook slechte ervaringen gehad heb: gisteren wilde ik een cdr-tje branden, mislukt. Tweede: idem. Hè? Ik dus een test branden op de derde - foutmelding (steeds foutmeldingen over een eintrack die hij niet kon maken ofwel over een callibration error) Telkens op een cdr van een spindle (merk Silvercircle) Ik dacht: even slim zijn en proberen het op een cdrw te branden - die kan je ten minste hergebruiken als het mislukt. Resultaat: branden geslaagd. hè? ik dus een nieuwe cdr (deze keer van TDK) genomen en gebrand: geen problemen. Tenslotte mijn laatste van de spindle geprobeerd (Silvercircle): weer mislukt. Is dit toeval dat precies de laatste 4 / 5 stuks van die spindle niet te beschrijven zijn? (misschien is later iemand nog iets met deze ervaring)
Link naar reactie
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb inmiddels de cdbrander losgeschroeft en opnieuw ingevet. Vervolgens weer ingebouwd en een cdtje geprobeerd te branden. De cdtjes waarmee ik tot nu toe getest had waren allemaal MMORE 80 min cdtjes uit een doosje van 15 slimcase (van die actie met tiesto cd, wat overigens geen tiesto cd is, maar das wat anders :wink: ) Eerste 4 a 5 uit dat doosje deden het goed, maar daarna kreeg ik dus de al eerder uitgelegde problemen. Ik heb het vandaag nog een keertje uitgeprobeerd met een uit diezelfde MMORE-doos, maar die gaf ook een underrun. Ben dus maar even naar de winkel gegaan en heb daar een Philips 90 minuten cdtje aangeschaft. Tot mijn teleurstelling had ik met deze hetzelfde probleem. Ik weet nu dus niet meer wat ik kan doen. Ik heb geen zin om allemaal verschillende merken uit te gaan proberen, omdat je de meeste niet per stuk kan kopen en ik dan straks met allemaal cdtjes zit opgescheept die het niet doen. Ik heb ook al mijn oude brander (HP 4x2x) uitgeprobeerd, maar ook die geeft dezelfde buffer underrun met die MMORE cdtjes :-? Ik overweeg nu een nieuwe brander aan te schaffen, maar ik vraag mij af of dat wel nodig is omdat die oude HP van mij het ook niet doet en er misschien toch nog wel cdr's zijn die het (toevallig) wel doen. Weet iemand misschien nog iets dat ik kan doen? Ik ga in ieder geval nog even proberen of ie een CD-RW wel aankan
Link naar reactie
Weet je zeker dat je brander 90 minuten cd ondersteunt? Meerdere brandprogramma's installeren leverde bij mij in het verleden altijd problemen op. Niet doen dus. Sindsdien gebruik ik WinOnCD, doet het prima. En Sony, MMore en That's Write cd's, geen problemen. Als meerdere (bekende) merken cd het laten afweten, zelfs op lage snelheid, dan zou je toch en probleem met de brander gaan vermoeden.
Link naar reactie
[quote:1aba323e03="jweijde"]Hallo, Tot vandaag ging het branden van data-cdtjes op 8 speed prima, nooit problemen. Maar nu kreeg ik vandaag dus ineens een buffer underrun :( Heb het al verschillende keren geprobeerd, maar steeds gebeurt het weer. Herstarten maakte niets uit, zelfs het terugzetten van een image niet. Op al mijn schijven heb ik meer dan 1gb vrij, dus tijdelijke gegevens zou hij gemakkelijk weg moeten kunnen schrijven (als dat nodig is). Ik vraag me dan ook af wat er aan de hand is... Mijn Easy CD Creator geeft alleen aan dat er iets is fout gegaan, maar een uitgebreide uitleg geeft ie niet. Is mijn brander misschien aan zijn einde gekomen? het is een 16x10x40 speed en mijn pc is een Athlon 1800+ met 256 MB DDR. Tijdens het branden doe ik verder niets. Ik zou dus graag willen weten hoe buffer underruns zijn te voorkomen en of mijn brander al dan niet aan vervanging toe is. Hopelijk kan iemand mij helpen. Groet, Jeroen[/quote:1aba323e03] @jweijde Ik had het zelfde probleem met Easy CD Creator 5.0 zelf na een update naar 5.3 bleef het probleem bestaan. Ik kan alleen maar branden op zeer lage snelheid (2 x ) Probeer eens de gratis 30 dagen proefversie van Nero. Hopelijk suc6 Mvg
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 7 maanden later...
[quote:c2e04a7a6e="Ed_surfer"]Misschien kan iemand mij dan helpen want bij mij is het andersom. Tot vorige week ging het prima met nero 5.5 en nu krijg ik steeds "buffer te leeg" melding heb al van alles geprobeerd o.a. Nero opnieuw geinstalleeerd ,schijf ruimte gemaakt ,oude programma`s eraf gegooid niets helpt . Ed[/quote:c2e04a7a6e]DIT IS EEN TOPIC UIT Geplaatst: 28 Jul 2003 00:10 let eens op voor dat je antwoord geeft
Link naar reactie
[quote:7910268064="plextor"][quote:7910268064="Ed_surfer"]Misschien kan iemand mij dan helpen want bij mij is het andersom. Tot vorige week ging het prima met nero 5.5 en nu krijg ik steeds "buffer te leeg" melding heb al van alles geprobeerd o.a. Nero opnieuw geinstalleeerd ,schijf ruimte gemaakt ,oude programma`s eraf gegooid niets helpt . Ed[/quote:7910268064]DIT IS EEN TOPIC UIT Geplaatst: 28 Jul 2003 00:10 let eens op voor dat je antwoord geeft[/quote:7910268064] @plextor Op zich heb je gelijk, misschien had hij beter een ander topic aan kunnen maken. Maar volgens mij zijn de problemen die hij nu ervaart niet los te zien van de andere. Je kan in ieder geval niet zeggen dat hij de search niet heeft gebruikt :wink: @Ed Als je buffer te leeg is, kan het zijn dat je op een te hoge snelheid probeert te branden. Een lagere snelheid kan helpen. Ook on-the-fly kopieren kan problemen geven als je bron-cd en doel-cd aan dezelfde IDE-poort van je moederbord zitten. Als je dat inderdaad doet, probeer dan eens om je bron-cd via de harde schijf te kopieren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...